תנ"ך - ויבוא
אליה
כבוא
אל־אשה
זונה
כן
באו
אל־אהלה
ואל־אהליבה
אשת
הזמה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּב֣וֹא
אֵלֶ֔יהָ
כְּב֖וֹא
אֶל־אִשָּׁ֣ה
זוֹנָ֑ה
כֵּ֣ן
בָּ֗אוּ
אֶֽל־אָהֳלָה֙
וְאֶל־אָ֣הֳלִיבָ֔ה
אִשֹּׁ֖ת
הַזִּמָּֽה:
(יחזקאל פרק כג פסוק מד)
וַיָּבוֹא
אֵלֶיהָ
כְּבוֹא
אֶל־אִשָּׁה
זוֹנָה
כֵּן
בָּאוּ
אֶל־אָהֳלָה
וְאֶל־אָהֳלִיבָה
אִשֹּׁת
הַזִּמָּה:
(יחזקאל פרק כג פסוק מד)
ויבוא
אליה
כבוא
אל־אשה
זונה
כן
באו
אל־אהלה
ואל־אהליבה
אשת
הזמה:
(יחזקאל פרק כג פסוק מד)
ויבוא
אליה
כבוא
אל־אשה
זונה
כן
באו
אל־אהלה
ואל־אהליבה
אשת
הזמה:
(יחזקאל פרק כג פסוק מד)
וְעָלוּ
לְוָתַהּ
כְּמָא
דְעָלִין
לְוָת
אִתְּתָא
פוּנדְּקֵיתָא
כֵּין
עָלוּ
לְאָהֳלָה
וּלאָהֳלִיבָה
מְדִינָן
דְּעֵיצָתהוֹן
חֲטִין
:
ויבוא
-
ה"י
מלא:
ראה
יח'
יד
,
א.
ויבוא
-
י"ב
סבירין
(לשון
רבים;
בלישנא
ד'בא'):
ראה
יח'
יד
,
א.
ויבא
אליה
-
כל
אשר
מלאו
לבו.
אישות
הזימה
-
נשי
הזימה.
ויבא
(בנוסחנו:
ויבוא)
אליה
-
כמו
'ויבאו'.
כבוא
אל
אשה
זונה
-
שאינה
מעכבת
ומסרבת
,
אלא
מזומנת
להם
בלי
פחד
ודאגה
כאשה
זונה
שאין
לה
בעל
,
ולא
כאשת
איש
מנאפת
,
שדואגת
ויראה.
אשות
-
מ'אִשָה':
'אשות'
,
כמו
מ'איש':
"אישים"
(יש'
נג
,
ג).
ויבא
(בנוסחנו:
ויבוא)
אליה.
ויבא
-
לשון
יחיד
,
כלומר:
כל
גוי
וגוי.
והוא
אחד
משמונה
בלשון
'ביאה'
דסבירין
לשון
רבים
וקריין
לשון
יחיד.
אשות
הזמה
-
זה
לבדו
בא
מן
'אשה':
אשות
,
כי
יֵאמר
"נשים"
(בר'
יד
,
יט)
,
"נשי"
(שם
,
כג);
ולגנאי
בא
כן.
ויבא
-
יענה
לכל
אחד
מהנואפים;
או
לעם
,
שבא
פעמים
על
לשון
יחיד
,
כמו
"והעם
לא
שב
עד
המכהו"
(יש'
ט
,
יב)
,
גם
לשון
רבים
,
כמו
"העם
ההולכים
בחשך"
(שם
,
א);
והרבה
נמצאו
כן.
כבא
-
מקור
,
והכ"ף
-
מדמיון.
ומלת
אשות
-
קבוץ
'אִשָּׁה'.
ויבא
אליה
-
כל
אחד
ואחד.
כבוא
אל
אשה
זונה
-
שם
הפועל
הוא.
אשות
הזמה
-
מן
אשה
יאמר
אשות.