תנ"ך - בצאת
עזבוניך
מימים
השבעת
עמים
רבים
ברב
הוניך
ומערביך
העשרת
מלכי־ארץ:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בְּצֵ֤את
עִזְבוֹנַ֙יִךְ֙
מִיַּמִּ֔ים
הִשְׂבַּ֖עַתְּ
עַמִּ֣ים
רַבִּ֑ים
בְּרֹ֤ב
הוֹנַ֙יִךְ֙
וּמַ֣עֲרָבַ֔יִךְ
הֶעֱשַׁ֖רְתְּ
מַלְכֵי־אָֽרֶץ:
(יחזקאל פרק כז פסוק לג)
בְּצֵאת
עִזְבוֹנַיִךְ
מִיַּמִּים
הִשְׂבַּעַתְּ
עַמִּים
רַבִּים
בְּרֹב
הוֹנַיִךְ
וּמַעֲרָבַיִךְ
הֶעֱשַׁרְתְּ
מַלְכֵי־אָרֶץ:
(יחזקאל פרק כז פסוק לג)
בצאת
עזבוניך
מימים
השבעת
עמים
רבים
ברב
הוניך
ומערביך
העשרת
מלכי־ארץ:
(יחזקאל פרק כז פסוק לג)
בצאת
עזבוניך
מימים
השבעת
עמים
רבים
ברב
הוניך
ומערביך
העשרת
מלכי־ארץ:
(יחזקאל פרק כז פסוק לג)
בְּמִפַּק
סְחוֹרְתִיך
מִבֵּינֵי
יַמְמַיָא
סַבַעתּ
עַמְמִין
סַגִּיאִין
בִּסגֵי
עוּתרִיך
וְנִכסַך
אַעתַּרתּ
מַלכֵי
אַרעָא
:
עזבוניך
-
ד':
יח'
כז
,
יב
,
יד
,
כב
,
לג.
(וחד:
ועזבוניך
-
יח'
כז
,
כז.)
מלכי
-
ארץ
-
ב':
יח'
כז
,
לג;
איכה
ד
,
יב.
וכל
תהלים
דכותהון
בר
מן
חד:
מלכי
הארץ
-
תה'
קב
,
טז.
מלכי
ארץ
ב'
העשרת
לא
האמינו.
וכל
תהלים
דכות'
בר
מן
חד
וכל
מלכי
הארץ.
עזבוניך
-
ד';
השבעת
-
ל';
הוניך
-
ל';
ומערביך
-
ל';
העשרת
-
ל';
מלכי
-
ארץ
-
ב'.
בצאת
עזבוניך
וגו'
-
כל
זה
יקוננו
עליך
בקינתם
(לעיל
,
לב).
בצאת
עזבוניך
מימים
-
כך
מקוננים
ואומרים:
כשהיתה
יוצאת
בורני
גדולה
מן
הים
בשלום
,
היתה
מַשְׂבַּעַת
עממים
מסחורה
שלה
,
שכל
סחורות
שבה
היו
בתוך
העמים
בזול
בכמה
שנים;
ואם
היתה
טובעת
בים
,
היו
הסחורות
יקרות
כמה
שנים
שהיא
רגילה
להביא.
בניהם
-
בנהי
שלהם.
כדומה
-
לא
מצאתי
אומה
ששמה
דומה
,
רק
"משמע
ודומה
ומשא"
מבני
ישמעאל
(בר'
כה
,
יד)
,
והן
שוכני
מדברות
היו
כפרא
אדם
,
"מחוילה
ועד
שור...
באכה
אשורה"
במדבר
פארן
(ראה
שם
,
יח);
והוא
שנתנבא
עליו
ישעיה
"משא
דומה"
(כא
,
יא)
,
ושם
פירשתיו
פירוש
מבואר.
וזה
-
אינו
שֵם
עם
,
אלא
כך
אומר:
מי
עם
גדול
ועיר
בצורה
ונושבת
כצר
(בנוסחנו:
כצור)
,
שתהיה
כאבן
דומה
,
כדבר
דומם
שאין
בו
רוח
חיים
,
לישבר
וליפול
בתוך
הים?
-
כשיטת
"צללו
כעפרת
במים
אדירים"
(שמ'
טו
,
י)
,
ו"ירדו
במצולות
כמו
אבן"
(שם
,
ה)
,
ו"ידמו
כאבן"
(שם
,
טז).
הלא
בצאת
עזבוניך
מימים
,
השבעת
עמים
רבים
והעשרת
מלכי
ארץ
-
ומוסב
על
מי
כצור.
ועכשיו
בא
עת
שאת
נשברת
מימים
במעמקי
מים
,
ומערבך
וכל
קהלך
שבתוכך
נפלו
כאבן
דומם
-
בתמיה;
ומוסב
על
כדומה
בתוך
הים;
והוא
הנהי.
בצאת
-
כשהיו
יוצאים
עזבוניך
מימים
,
השבעת
עמים
רבים
-
ברוב
סחורותיך
שהיו
יוצאות
מן
הים;
כלומר:
ממך
,
שהיית
שוכנת
בים
,
השבעת
והעשרת
רבים.
בצאת
-
עתה
יספר
כבודה
בדרך
קינה.
עת
נשברת
-
פירושו:
עת
היית
מושברת
עמים
,
בצאת
עזבוניך
מהימים
על
ידי
הסוחרים
שיביאו
משם
סחורה
ויוליכו
הנה
והנה.
ואמר
ימים
-
בעבור
שהם
ימים
רבים
,
ומדרך
ימים
רחוקים
יבואו
שמה;
או
קרא
ימים
הלשונות
שיחולקו
מהים.
ותעשירי
מלכי
ארץ
ברוב
הוניך
ומערביך;
והעת
היית
נשברת
-
אבד
הכל;
אוי
על
ככה
שקרה
לך!
כצאת
(בנוסחנו:
בצאת)
עזבוניך
מימים
השבעת
עמים
רבים
-
כשהיו
יוצאות
הסחורות
שלך
,
שהיו
באות
מן
הימים
לך
בספינות
,
שבעו
כל
העמים
מהם.