תנ"ך - את־החלב
תאכלו
ואת־הצמר
תלבשו
הבריאה
תזבחו
הצאן
לא
תרעו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אֶת־הַחֵ֤לֶב
תֹּאכֵ֙לוּ֙
וְאֶת־הַצֶּ֣מֶר
תִּלְבָּ֔שׁוּ
הַבְּרִיאָ֖ה
תִּזְבָּ֑חוּ
הַצֹּ֖אן
לֹ֥א
תִרְעֽוּ:
(יחזקאל פרק לד פסוק ג)
אֶת־הַחֵלֶב
תֹּאכֵלוּ
וְאֶת־הַצֶּמֶר
תִּלְבָּשׁוּ
הַבְּרִיאָה
תִּזְבָּחוּ
הַצֹּאן
לֹא
תִרְעוּ:
(יחזקאל פרק לד פסוק ג)
את־החלב
תאכלו
ואת־הצמר
תלבשו
הבריאה
תזבחו
הצאן
לא
תרעו:
(יחזקאל פרק לד פסוק ג)
את־החלב
תאכלו
ואת־הצמר
תלבשו
הבריאה
תזבחו
הצאן
לא
תרעו:
(יחזקאל פרק לד פסוק ג)
יָת
טוּבָא
אַתּוּן
אָכְלִין
וְעַמַר
נְקֵי
אַתּוּן
לָבְשִׁין
פַּטִימַיָא
אַתּוּן
נָכְסִין
עַמָא
לֵיתֵיכוֹן
מְפַרנְסִין
:
הבריאה
-
ב':
יח'
לד
,
ג;
זכ'
יא
,
טז.
את
החלב
תאכלו
-
את
החלב
של
צאן
אכלו
ירבעם
וחביריו.
לפי
שהומשלו
המלכים
לרועים
וישראל
לצאן
,
נותן
להם
דין
של
צאן
ורועה;
רשע
מה
עושה?
החלב
אוכל
והצמר
נוטל
ועושה
בה
בגדים
ולובשם
,
והבריאה
תזבחו
-
והשמינה
שוחט
ואוכל.
כלומר:
נכסים
של
ישראל
נוטלים
בגזל
וחמס
לאכילה
וללבישה.
והצאן
(בנוסחנו:
הצאן)
לא
תרעו
-
לאחר
שתפשו
ממונם
,
לא
השגיחו
בדרכיהם
להחזירם
למוטב.
על
רעי
(בנוסחנו:
רועי)
ישראל
-
שהיו
רעים
אתם
(בנוסחנו:
אותם)
עד
עתה
,
שריהם
ושפטיהם
,
כהניהם
ונביאיהם;
שהיה
להם
לרעותם
ולהנהיגם
בדרך
הטובה
והישרה
,
והם
הדריכום
בדרך
רעה
ומכשלות
והניחום
לחיות
,
ונטרפו
ונפוצו
(ראה
להלן
,
ה).
הלא
הצאן
-
הלא
לָכֵן
אדם
מְמַנה
רועה
על
הצאן
,
שירעה
הרועה
אותם
וישים
לבו
עליו
וישמרהו;
ואתם
,
את
החלב
ואת
השומן
שלהם
תאכלו.
את
החלב
-
אמר
,
כי
מיטב
הצאן
יאכלו
,
רוצה
לומר
,
שיקחו
ממונם
שלא
כמשפט.
ויונתן
תרגם:
"ית
טובא
אתון
אכלין
,
ועמר
נקי
אתון
לבשין
,
ופטימיא
אתון
נכסין
,
עמא
ליתיכון
מפרנסין".
הבריאה
-
השמינה
,
כמו
"ועגלון
איש
בריא
מאד"
(שו'
ג
,
יז);
"להבריאכם
מראשית...
מנחת
ישראל"
(ש"א
ב
,
כט).