תנ"ך - חלק
לבם
עתה
יאשמו
הוא
יערף
מזבחותם
ישדד
מצבותם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
חָלַ֥ק
לִבָּ֖ם
עַתָּ֣ה
יֶאְשָׁ֑מוּ
ה֚וּא
יַעֲרֹ֣ף
מִזְבְּחוֹתָ֔ם
יְשֹׁדֵ֖ד
מַצֵּבוֹתָֽם:
(הושע פרק י פסוק ב)
חָלַק
לִבָּם
עַתָּה
יֶאְשָׁמוּ
הוּא
יַעֲרֹף
מִזְבְּחוֹתָם
יְשֹׁדֵד
מַצֵּבוֹתָם:
(הושע פרק י פסוק ב)
חלק
לבם
עתה
יאשמו
הוא
יערף
מזבחותם
ישדד
מצבותם:
(הושע פרק י פסוק ב)
חלק
לבם
עתה
יאשמו
הוא
יערף
מזבחותם
ישדד
מצבותם:
(הושע פרק י פסוק ב)
אִתפְּלֵיג
לִבְּהוֹן
עַל
אוֹרָיתָא
כְּעַן
יְחוּבוּן
כְּעַן
אַיתִי
עֲלֵיהוֹן
סָנְאָה
יַחזַר
קְדָלְהוֹן
דְּאֵיגוֹרֵיהוֹן
יִבּוֹז
קָמָתְהוֹן
:
יערף
-
ב':
דב'
לב
,
ב;
הו'
י
,
ב.
מצבותם
-
ג'
(מלא
וחסר):
שמ'
לד
,
יג;
דב'
יב
,
ג;
הו'
י
,
ב.
חלק
לבם
-
ממני
,
עתה
יאשמו.
הוא
הדבר
אשר
יערוף
מזבחותם
-
ישחית;
לשון
"וערפו
שם"
(דב'
כא
,
ד);
"וערפתו"
(שמ'
יג
,
יג);
ישבור
צוארם.
דבר
אחר
,
לפי
מדרש
אגדה
(ראה
ספ"ב
מב):
גדול
השלום
,
שאפילו
ישראל
עובדי
עבודה
זרה
ושלום
ביניהם
אין
השטן
יכול
לקטרג
,
שנאמר
"חבור
עצבים
אפרים
הנח
לו"
(הו'
ד
,
יז);
ושָׂנוּי
המחלוקת
,
שנאמר
חלק
לבם
עתה
יאשמו
-
יש
פתחון
פה
לשטן
לקטרג.
חלק
לבם
עתה
יאשמו
-
משחלק
לבם
מאת
הקדוש
ברוך
הוא
והטיבו
מצבות
לבעל
(ראה
לעיל
,
א)
,
והוא
יערוף
מזבחותם
-
הוא
החטא
שיערוף
וישבור
מזבחותם
ומצבותם.
יאשמו
-
בדבר
הזה
הם
אשימים.
חלק
-
כי
אין
להם
אלוה
אחד.
עתה
יאשמו
-
מגזרת
"שממה"
(שמ'
כג
,
כט)
,
כמו
"תאשם
שומרון"
(הו'
יד
,
א)
,
שהוא
כמו
"והאדמה
לא
תשם"
(בר'
מז
,
יט).
ולבם
שנחלק
הוא
יערף
מזבחותם
שהרבו
(ראה
לעיל
,
א);
כדרך
"וערפתו"
(שמ'
יג
,
יג)
-
הריסות.
חלק
לבם
לילך
אחר
המצבות
-
עתה
יהיו
שוממים
,
והקדוש
ברוך
הוא
יערף...
מצבותם.
יערף
-
דומה
לו
"וערפו
שם
את
העגלה"
(דב'
כא
,
ד).
חלק
לבם
ממני
,
עתה
יאשמו
ויתחייבו
לי.
הוא
יערף
מזבחותם
ויהרסם
,
וידעו
את
מי
עבדו
ולמי
זבחו.
חלק
לבם
-
מיראת
האל
ומתורתו
חלק
לבם.
עתה
יאשמו
-
לפיכך
עתה
,
בקרוב
,
יחרבו.
יאשמו
-
עניין
'שממה';
וכן
"תאשם
שומרון"
(הו'
יד
,
א).
הוא
יערף
מזבחותם.
הוא
-
לבם
הנחלק
הוא
שיערוף
מזבחותם
שהרבו
(ראה
לעיל
,
א)
וישודד
מצבותם
שהטיבו
(ראה
שם);
וזה
יהיה
בעת
החרבן.
יערף
-
עניין
הריסה
ושבירה;
וכן
"חשך
בעריפיה"
(יש'
ה
,
ל)
לדעת
קצת
המפרשים
(ראה
ראב"ע
שם).
חלק
-
פועל
עומד
,
כמו
'נחלק'.
ישודד
-
מפעלי
הכפל
,
מהבניין
'הדומה
למרובע';
עניין
'שוד'
ושבר
(ע"פ
יש'
נט
,
ז).
חלק
לבם
-
מכמה
פנים;
ובפרט
כי
נחלקה
המלכות
לירבעם
ורחבעם.
הוא
-
כנוי
ל"אלהי"
,
קדם
זכרו
(הו'
ט
,
יז).
חלק
לבם
עתה
יאשמו
-
מאת
הבורא.
הוא
יערוף
מזבחותם
-
לשון
שבירה
ונתיצה;
כמו
"וערפו
שם"
(דב'
כא
,
ד).