תנ"ך - תאשם
שמרון
כי
מרתה
באלהיה
בחרב
יפלו
עלליהם
ירטשו
והריותיו
יבקעו:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
תֶּאְשַׁם֙
שֹׁמְר֔וֹן
כִּ֥י
מָרְתָ֖ה
בֵּאלֹהֶ֑יהָ
בַּחֶ֣רֶב
יִפֹּ֔לוּ
עֹלְלֵיהֶ֣ם
יְרֻטָּ֔שׁוּ
וְהָרִיּוֹתָ֖יו
יְבֻקָּֽעוּ:
פ
(הושע פרק יד פסוק א)
תֶּאְשַׁם
שֹׁמְרוֹן
כִּי
מָרְתָה
בֵּאלֹהֶיהָ
בַּחֶרֶב
יִפֹּלוּ
עֹלְלֵיהֶם
יְרֻטָּשׁוּ
וְהָרִיּוֹתָיו
יְבֻקָּעוּ:
פ
(הושע פרק יד פסוק א)
תאשם
שמרון
כי
מרתה
באלהיה
בחרב
יפלו
עלליהם
ירטשו
והריותיו
יבקעו:
פ
(הושע פרק יד פסוק א)
תאשם
שמרון
כי
מרתה
באלהיה
בחרב
יפלו
עלליהם
ירטשו
והריותיו
יבקעו:
פ
(הושע פרק יד פסוק א)
תְּחוּב
שׁוֹמְרוֹן
אֲרֵי
סָרֵיבַת
עַל
מֵימַר
אֱלָהַהּ
בְּחַרבָּא
יִתקַטלוּן
עוּלֵימֵיהוֹן
יִטָרְפוּן
וּמעַדְּיָתְהוֹן
יִתבַּזְעָן
:
תאשם
שמרון
-
מעתה
תגָלה
אשמתה.
['איירט
אינקולפידא'
בלעז.]
והריותיו
-
נשים
מעוברות
שבתוכה.
תאשם
שמרון
כי
מרתה
באלהיה.
והריותיו
יבוקעו
-
נשים
הרות.
תאשם
-
תהיה
שממה.
בחרב
יפלו
-
אנשיה.
והריותיו
-
אחר
שהמלה
לשון
נקבה
,
לא
חשש
לומר
יבוקעו
,
כדרך
"אם
תעירו
ואם
תעוררו"
(שה"ש
ג
,
ה).
תאשם
-
תתחייב.
והריותיו
-
נשים
הרות.
תאשם
-
האל"ף
בשו"א
לבדו
,
ועניינו
עניין
'שממה';
וכן
"ויאשמו
יושבי
בה"
(יש'
כד
,
ו).
וזכר
שמרון
-
כי
היא
ראש
ממלכת
אפרים;
וכן
אמר
"וראש
אפרים
שומרון"
(יש'
ז
,
ט).
והיא
נלכדה
אחרונה
שבארץ
ישראל.
כי
מרתה
באלהיה
-
כי
היא
החזיקה
בעבודת
העגלים.
כי
אם
היו
המלכים
טובים
,
היו
מחזירים
ישראל
למוטב.
ירטשו
-
דרך
אכזריות
,
להפיל
הקטנים
בקרקע
או
על
הקירות
לבקעם.
וכן
דרך
אכזריות
לבקע
הנשים
ההרות
(ראה
עמ'
א
,
יג).
והריותיו
-
בשקל
"דליותיו"
(יר'
יא
,
טז).
והריותיו
-
הנשים
ההרות;
כי
זה
נמשך
עם
עולליהם
ירוטשו.
וזה
ענין
האנשים
הצבועים
(האכזריים)
שזכר
ארסטו
ב'ספר
המדות'.
והריותיו
-
כמו
"דליותיו"
(יר'
יא
,
טז);
ובא
יבוקעו
בלי
שום
סימן
הנקבה
,
כמו
"ויחמו
הצאן"
(בר'
ל
,
לט).