תנ"ך - שובה
ישראל
עד
ה'
אלהיך
כי
כשלת
בעונך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
שׁ֚וּבָה
יִשְׂרָאֵ֔ל
עַ֖ד
יְהוָ֣ה
אֱלֹהֶ֑יךָ
כִּ֥י
כָשַׁ֖לְתָּ
בַּעֲוֺנֶֽךָ:
(הושע פרק יד פסוק ב)
שׁוּבָה
יִשְׂרָאֵל
עַד
יְהוָה
אֱלֹהֶיךָ
כִּי
כָשַׁלְתָּ
בַּעֲוֺנֶךָ:
(הושע פרק יד פסוק ב)
שובה
ישראל
עד
ה'
אלהיך
כי
כשלת
בעונך:
(הושע פרק יד פסוק ב)
שובה
ישראל
עד
יהוה
אלהיך
כי
כשלת
בעונך:
(הושע פרק יד פסוק ב)
תּוּב
יִשׂרָאֵל
לְדַחלְתָא
דַּייָ
אֱלָהָך
אֲרֵי
אִתְּקֵילתָּא
בְּחוֹבָך
:
עד
יי'
-
ה':
*דב'
ד
,
ל;
ל
,
ב;
יש'
יט
,
כב;
הו'
יד
,
ב;
*איכה
ג
,
מ.
שובה
ישראל
-
שבארץ
יהודה
,
פן
יקרה
אתכם
כשמרון;
לכך
נסמכו
העיניינים.
משל
למלך
שמרדה
עליו
מדינה
,
[שלח
המלך
פולימרכוס
ואמר
להחריבה.
היה
אותו
פולימרכוס
בקי
ומיושב;
אמר
להם:
טלו
לכם
ימים
,
ואם
לאו
,
אני
עושה
לכם
כדרך
שעשיתי
למדינה
פלונית
ולחברותיה
ולאפרכיא
פלוני
ולחברותיה.
לכך
נאמר
"תאשם
שומרון"
(לעיל
,
א)
,
ואומר:
שובה
ישראל
עד
יי'
אלהיך;]
כדאיתא
בסיפרי
(ספ"ב
קלא)
בפרשת
'וישב
ישראל
בשטים'
(במ'
כה).
[ויש
לומר:
שובה
ישראל
מוסב
על
"תאשם
שומרון"
(לעיל
,
א):
שובו
לכם
ישראל
שבתוכה
,
קודם
שתאשם
שומרון;
ונביא
תחלתו
בעשרת
שבטים
עומד.]
עד
יי'
אלהיך
-
תני
בשם
רבי
מאיר
(ראה
פר"כ
כד
,
יג):
שובה
ישראל
[עד
יי']
-
בעוד
שהוא
יי'
,
במדת
רחמים;
ואם
לאו
-
אלהיך
,
במדת
הדין;
עד
דלא
יתעביד
סניגוריא
קטיגוריא.
כי
כשלת
-
באו
לך
מכשולים
בעד
עוונך.
שובה
ישראל
-
מאחר
שכל
כך
נגזר
עליכם
,
לכך
אני
אומר:
שובה
ישראל
עד
יי'
אלהיך
-
קודם
לכן.
כי
כשלת
בעונך
לפני
אויביך
-
אינו
בכך
שלא
יש
בך
כח
לעמוד
כנגדם
,
כי
עוונך
מכשילך.
שובה
מעט
עד
השם.
וטעם
כי
כשלת
בעונך
-
ואין
מי
יקימך
,
רק
השם
[לבדו].
שובה
ישראל
עד
יי'
אלהיך
-
והכנע
לפניו;
כי
דע
שאתה
תהיה
כושל
וניגף
ונוקָש
בעונך.
שובה
ישראל...
כי
כשלת
-
כי
אתה
רואה
שכשלת
בעונך
,
לפיכך
יש
לך
לשוב
אל
יי';
כי
אין
מקימך
מכשלונך
אלא
תשובתך
אליו.
ובאמרו
עד
-
כמו
'אל';
וכן
"ושבת
עד
יי'
אלהיך"
(דב'
ד
,
ל);
"שובו
עדי"
(יואל
ב
,
יב).
ואמרו
רבותינו
ז"ל
(ראה
יומא
פו
,
א):
גדולה
תשובה
שמגעת
עד
כסא
הכבוד
,
שנאמר:
עד
יי'
אלהיך.
שובה
ישראל
עד
יי'
אלהיך
-
חתם
ספרו
ביעוד
טוב;
וכן
דרך
רוב
הנביאים
לנחם
העם.
וזאת
הטובה
רומז
גם
על
זמן
חזקיהו
גם
על
זמן
זרובבל.
כי
כשלת
בעונך
-
עד
היום
,
לכן
שובה
מן
היום
הזה
לעתיד;
וזה
כטעם
"רפאה
נפשי
כי
חטאתי
לך"
(תה'
מא
,
ה).
ואין
בזה
דיוק
כמו
'אע"פ'
,
ולא
גם
כן
נתינת
סיבה
בעצם.
ומי
שהוא
בקי
בעברי
ובהגיון
יבין
הכתובים.