תנ"ך - אהיה
כטל
לישראל
יפרח
כשושנה
ויך
שרשיו
כלבנון:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אֶהְיֶ֤ה
כַטַּל֙
לְיִשְׂרָאֵ֔ל
יִפְרַ֖ח
כַּשּׁוֹשַׁנָּ֑ה
וְיַ֥ךְ
שָׁרָשָׁ֖יו
כַּלְּבָנֽוֹן:
(הושע פרק יד פסוק ו)
אֶהְיֶה
כַטַּל
לְיִשְׂרָאֵל
יִפְרַח
כַּשּׁוֹשַׁנָּה
וְיַךְ
שָׁרָשָׁיו
כַּלְּבָנוֹן:
(הושע פרק יד פסוק ו)
אהיה
כטל
לישראל
יפרח
כשושנה
ויך
שרשיו
כלבנון:
(הושע פרק יד פסוק ו)
אהיה
כטל
לישראל
יפרח
כשושנה
ויך
שרשיו
כלבנון:
(הושע פרק יד פסוק ו)
יְהֵי
מֵימְרִי
כְטַלָא
לְיִשׂרָאֵל
יַזהֲרוּן
כְּשׁוֹשַׁנַיָא
וְיִתְּבוּן
עַל
תְּקוֹף
אֲרַעהוֹן
כְּאִילָן
לִבנָן
דִּמשַׁלַח
עוֹבְרָתֵיהּ
:
כטל
-
ב':
דב'
לב
,
ב;
הו'
יד
,
ו.
יפרח
-
ד'
(ב'
בפתח
וב'
בקמץ):
*במ'
יז
,
כ;
הו'
יד
,
ו;
תה'
עב
,
ז;
צב
,
יג.
כלבנון
-
ד':
הו'
יד
,
ו
,
ז;
תה'
עב
,
טז;
שה"ש
ה
,
טו.
כטל
-
ב';
יפרח
-
ד';
ויך
-
ל';
כלבנון
-
ד'.
ויך
הטל
את
שרשיו
ויצליחם
כלבנון
-
כשרשי
אילני
הלבנון
,
שהם
גדולים.
אהיה
כטל
לישראל
ויפרח
(בנוסחנו:
יפרח)
כשושנה
-
כנגד
שאמר
למעלה
"הוכה
אפרים
שרשם
יבש
פרי
בל
יעשון"
(הו'
ט
,
טז)
,
חוזר
ואומר
כאן:
ויפרח
כשושנה.
ויך
שרשיו
כלבנון
-
כלבנון
שענפיו
ארוכות
ונוטים
לכאן
ולכאן.
אהיה...
-
הפך
"שרשם
יבש"
(הו'
ט
,
טז);
"ויבוש
מקורו"
(הו'
יג
,
טו).
והשושנה
תפרח
מהרה;
ובעבור
שאין
לה
שורש
רק
דק
,
אמר:
ושרשיו
יהיו
כשרש
עצי
הלבנון.
ויך
שרשיו
-
בארך
וברחב
,
כדרך
"ומחה
אל
(בנוסחנו:
על)...
ים
כנרת"
(במ'
לד
,
יא);
ובמידות
-
שברים
ותבריתא.
ויך
שרשיו
כלבנון
-
פירוש:
הטל
הוא
דק
,
וילך
עד
השרשים
,
ואחר
כך
יפרח
כלבנון.
[ויך
-
]
ואשר
הוכו
שרשיו
,
כמו
שאמר
למעלה:
"הוכה
אפרים
שרשם
יבש"
(הו'
ט
,
טז)
-
כלבנון
יהיו
-
כשרשי
ארזי
הלבנון
האדירים.
ילכו
יונקותיו
ושרשיו
אשר
הֻכו
,
ויתפשטו
סביבֹתיו.
ויהי
כזית
הודו
-
הוד
קולו
,
שירעש
כלבנון
פריו
,
כזית
רענן
(ע"פ
תה'
עב
,
טז)
,
[והודו]
,
יפה
פרי
תואר
(ע"פ
יר'
יא
,
טז);
כלפי
שאמר
למעלה
"פרי
בל
יעשון"
(הו'
ט
,
טז).
אהיה
כטל
לישראל
-
הפך
מה
שאמר
"ויבש
מקורו"
(ראה
הו'
יג
,
טו).
ואמר
טל
-
לפי
שאינו
נפסק;
כן
טוּב
ישראל
לא
יהיה
נפסק
מהם.
וזה
יהיה
לעתיד
,
בשוב
הגלות.
יפרח
כשושנה
-
אמר
כשושנה
לפי
שנמשלה
כנסת
ישראל
לשושנה
,
כמו
שאמר
"אני
חבצלת
השרון
שושנת
העמקים"
,
ואמר
"כשושנה
בין
החוחים
כן
רעיתי
בין
הבנות"
(שה"ש
ב
,
א
-
ב).
ואם
תאמרו:
השושנה
אין
לה
שרשים
ונוחה
להעקר
-
ויך
שרשיו
כלבנון:
כמו
עצי
הלבנון
,
שהם
גדולים
ושרשיהם
רבים
,
כן
יהיו
נטועים
באדמתם
ויתנו
שרשים
חזקים
,
לא
יוכלו
להנתש
ממקומם;
כמו
שאמר
"ולא
ינתשו
עוד
מעל
אדמתם"
(עמ'
ט
,
טו)
,
ועל
הדרך
הזה:
"הבאים
ישרש
יעקב"
(יש'
כז
,
ו).
ומה
שאמר
ויך
-
על
דרך
"ומחה
אל
(בנוסחנו:
על)
כתף
ים
כנרת"
(במ'
לד
,
יא)
,
כלומר:
יכו
השרשים
הנה
והנה
בארך
וברחב.