תנ"ך - והסרתי
את־שמות
הבעלים
מפיה
ולא־יזכרו
עוד
בשמם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַהֲסִרֹתִ֛י
אֶת־שְׁמ֥וֹת
הַבְּעָלִ֖ים
מִפִּ֑יהָ
וְלֹא־יִזָּכְר֥וּ
ע֖וֹד
בִּשְׁמָֽם:
(הושע פרק ב פסוק יט)
וַהֲסִרֹתִי
אֶת־שְׁמוֹת
הַבְּעָלִים
מִפִּיהָ
וְלֹא־יִזָּכְרוּ
עוֹד
בִּשְׁמָם:
(הושע פרק ב פסוק יט)
והסרתי
את־שמות
הבעלים
מפיה
ולא־יזכרו
עוד
בשמם:
(הושע פרק ב פסוק יט)
והסרתי
את־שמות
הבעלים
מפיה
ולא־יזכרו
עוד
בשמם:
(הושע פרק ב פסוק יט)
וְאַעדֵּי
יָת
שׁוּם
טָעֲוָת
עַמְמַיָא
מִפּוּמְהוֹן
וְלָא
יְהֵי
דֻכרַן
מִשׁוּמְהוֹן
עוֹד
:
ולא
יזכרו
ישראל
עוד
בשמם
של
בעלים;
או:
לא
יזכרו
הבעלים
בשמם
של
ישראל
,
לומר
שהם
אלהות
להם;
או:
לא
יזכר
שם
הבעלים
עוד
,
כמה
דאת
אמר:
"והאלילים
כליל
יחלוף"
(יש'
ב
,
יח).
וכל
זאת
אני
עושה
לך
לפי
שתקראי
לי
אישי
-
שלא
יהא
לך
איש
אחר
תחתיי
,
ולא
תקראי
לי
עוד
בעלי
-
לפי
שהסירותי
את
שמות
הבעלים
מפיה.
ולא
יזכרו
עוד
בשמם
-
כי
שם
זה
הבעל
לא
יזכר
עוד;
לכך
לא
תקראי
לי
עוד
'בעלי'
כי
אם
'אישי'.
והסירותי
-
על
דרך
"ומל
יי'
אלהיך"
(דב'
ל
,
ו);
כי
כאשר
ישוב
השובב
מחטאו
,
השם
יעזרהו
וישיבהו
בכל
לבו.
והסירותי
את
שמות
הבעלים
-
שאף
לאישיך
לא
תיקראי
'בעל'
,
שלא
להזכיר
שם
בעל;
כל
כך
יהיה
לך
לב
טהור
אלי.
והסירותי.
טעם
והסירותי
-
כי
האל
ייחד
לבב
ישראל
ליראה
את
שמו
לבדו
,
ויעזרם
בזה
,
על
דרך
שאמרו
(ראה
שבת
קד
,
א):
בא
ליטהר
מסייעין
אותו.
ואמר
מפיה
ואמר
"תקראי"
(לעיל
,
יח)
-
כן
דרך
המקרא
לדבר
לנֹכח
ושלא
לנכח
כאחד.
וכפל
העניין
במלות
שונות
ואמר:
ולא
יזכרו
עוד
בשמם.
ורב
סעדיה
ז"ל
פירש:
מפיה
-
מפי
ישראל
,
ולא
יזכרו
עוד
בשמם
-
בפי
אומות
העולם;
כי
אף
האומות
לא
יעבדו
עבודה
זרה
באותו
הזמן
,
כמו
שאמר
"כי
אז
אהפוך
אל
עמים
שפה
ברורה
[לקרא
כולם
בשם
יי'
ולעבדו
שכם
אחד"]
(צפ'
ג
,
ט).
ועוד
פירש
מפיה
-
מפי
דור
הישועה
,
ולא
יזכרו
עוד
-
בפי
דורות
עולמים.
ואמר
בשמם
-
לפי
שיש
להם
שם
זולתי
'בעל'.
בשמם
-
בשם
המורגל
אצלם
לכבוד
,
כמו
'בעל'
ו'בעלים'
,
אבל
"שקוץ"
(דנ'
יב
,
א)
ו"תועבה"
(יש'
מד
,
יט)
והדומה
לזה.