תנ"ך - וישב
המלאך
הדבר
בי
ויעירני
כאיש
אשר־יעור
משנתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּ֕שָׁב
הַמַּלְאָ֖ךְ
הַדֹּבֵ֣ר
בִּ֑י
וַיְעִירֵ֕נִי
כְּאִ֖ישׁ
אֲשֶׁר־יֵע֥וֹר
מִשְּׁנָתֽוֹ:
(זכריה פרק ד פסוק א)
וַיָּשָׁב
הַמַּלְאָךְ
הַדֹּבֵר
בִּי
וַיְעִירֵנִי
כְּאִישׁ
אֲשֶׁר־יֵעוֹר
מִשְּׁנָתוֹ:
(זכריה פרק ד פסוק א)
וישב
המלאך
הדבר
בי
ויעירני
כאיש
אשר־יעור
משנתו:
(זכריה פרק ד פסוק א)
וישב
המלאך
הדבר
בי
ויעירני
כאיש
אשר־יעור
משנתו:
(זכריה פרק ד פסוק א)
וְתָב
מַלאֲכָא
דִּי
מְמַלֵיל
עִמִי
וְאַעֲרַנִי
כְּגֻברָא
דְּמִתְּעַר
מִשִׁנתֵּיהּ
:
כאיש
-
כ':
במ'
יד
,
טו;
שו'
ו
,
טז;
כ
,
א
,
ח
,
יא;
ש"א
יא
,
ז;
ש"ב
יט
,
טו;
יש'
מב
,
יג;
סו
,
יג;
יר'
ו
,
כג;
יד
,
ט;
כג
,
ט;
נ
,
מב;
זכ'
ד
,
א;
תה'
לח
,
טו;
מש'
ו
,
יא;
כד
,
לד;
עז'
ג
,
א;
נחמ'
ז
,
ב;
ח
,
א.
ויעיריני
כאיש
אשר
יעור
משנתו
-
משנבטַלנו
תחילה
ממלאכת
בית
המקדש
,
מאז
נתייאשנו
,
לפי
שסבורים
היינו
שלא
יבנה
עוד;
וכן
אמרו
לחגי:
"לא
עת
בא...
בית
יי'
להיבנות"
(חגי
א
,
ב).
ובא
מלאך
והעיר
אותנו
משנתנו
,
שלא
נתייאש
עוד;
ואמר:
"מי
אתה
הר
הגדול
לפני
זרובבל
למישור
והוציא
את
האבן
הראשה
תשואות
חן
חן
לה"
(להלן
,
ז).
וישב
-
בעבור
שאמר
ויעירני
,
והוא
ישן.
וטעם
יעור
-
ולא
יוער
על
ידי
אחר
,
רק
מעצמו
,
בלט;
כאילו
מעצמו
נעור.
ויעירני
-
לראות
ולהבין
במראה
,
לפי
שמשונה
היא.
וישב.
ויעירני
-
כי
בשאר
המראות
אמר
"ואשא
עיני"
(זכ'
ב
,
ה;
ה
,
יא;
ה
,
ט;
ו
,
א)
,
כי
ראם
מעצמו;
אבל
זאת
המראה
-
המלאך
העירהו
לראותה.
יעור
-
מבנין
'נפעל';
ופירושו:
הוא
העירני
,
ואני
נעוּרֹתי
כאיש
אשר
יעור
משנתו.