תנ"ך - כה
אמר
ה'
שבתי
אל־ציון
ושכנתי
בתוך
ירושלם
ונקראה
ירושלם
עיר
האמת
והר־ה'
צבאות
הר
הקדש:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כֹּ֚ה
אָמַ֣ר
יְהוָ֔ה
שַׁ֚בְתִּי
אֶל־צִיּ֔וֹן
וְשָׁכַנְתִּ֖י
בְּת֣וֹךְ
יְרוּשָׁלִָ֑ם
וְנִקְרְאָ֤ה
יְרוּשָׁלִַם֙
עִ֣יר
הָאֱמֶ֔ת
וְהַר־יְהוָ֥ה
צְבָא֖וֹת
הַ֥ר
הַקֹּֽדֶשׁ:
(זכריה פרק ח פסוק ג)
כֹּה
אָמַר
יְהוָה
שַׁבְתִּי
אֶל־צִיּוֹן
וְשָׁכַנְתִּי
בְּתוֹךְ
יְרוּשָׁלִָם
וְנִקְרְאָה
יְרוּשָׁלִַם
עִיר
הָאֱמֶת
וְהַר־יְהוָה
צְבָאוֹת
הַר
הַקֹּדֶשׁ:
(זכריה פרק ח פסוק ג)
כה
אמר
ה'
שבתי
אל־ציון
ושכנתי
בתוך
ירושלם
ונקראה
ירושלם
עיר
האמת
והר־ה'
צבאות
הר
הקדש:
(זכריה פרק ח פסוק ג)
כה
אמר
יהוה
שבתי
אל־ציון
ושכנתי
בתוך
ירושלם
ונקראה
ירושלם
עיר
האמת
והר־יהוה
צבאות
הר
הקדש:
(זכריה פרק ח פסוק ג)
כִּדנָן
אֲמַר
יְיָ
אֲתוּב
לְצִיוֹן
וְאַשׁרֵי
שְׁכִינְתִי
בְּגוֹ
יְרוּשׁלֶם
וְתִתקְרֵי
יְרוּשׁלֶם
קַרתָּא
דְקֻשׁטָא
וְטוּר
בֵּית
מַקדְּשָׁא
דַייָ
צְבָאוֹת
טוּרָא
קַדִּישָׁא
:
כה
אמר
יי'
-
ב'
(ללא
'צבאות'
,
מתחילת
חגי
עד
סוף
תרי
עשר):
זכ'
ח
,
ג;
יא
,
ד.
ונקראה
-
ב':
*זכ'
ח
,
ג;
אס'
ב
,
יד.
ונקראה
ב'
ירושלם
כי
אם
חפץ.
אל
-
ציון
-
ל';
ונקראה
-
ב';
והר
-
יי'
-
ל'.
כה.
שבתי
אל
ציון
-
על
תנאי
,
כאשר
הזכרתי
(זכ'
ב
,
יד).
כה
אמר.
ונקראת
(לפנינו:
ונקראה)
ירושלם
עיר
האמת
-
כמו
שהבטיח:
"שארית
ישראל
לא
יעשו
עולה
ולא
ידברו
כזב"
(צפ'
ג
,
יג).
והוא
הדין
לכל
ארץ
ישראל
,
אלא
זכר
ירושלם
-
שהיא
ראש
הממלכה;
ועוד:
מפני
הר
יי'
,
הר
הקודש
-
שלא
יחללוהו
עוד
זרים.
קנאתי
לציון
,
וכן
קנאתי
-
כמו
"בקנאתו
לבני
ישראל
ויהודה"
(ש"ב
כא
,
ב).
ואין
כאן
הענין
עם
קשר
בי"ת
או
עם
'את'.
והנה
קנאתי
,
וכן
אמרוֹ
עוד:
שבתי
וכו'
-
זה
נופל
על
ענינו
הראוי
,
בהיותו
לשון
עבר
,
ואם
רבים
כן
בלשון
עתיד
על
יעוד
זה
עצמו
,
כמו
שקדם
בנביאים
הקודמים;
וזה
לסבות.
וגם
זה
'אוצר
יי''
יבא.
כה
אמר
יי'
צבאות
(בנוסחנו
ללא
'צבאות')
שבתי
לציון
-
זהו
לעתיד
לבוא;
וסמך
גאולת
משיח
לגאולת
בבל
שאמר
"קנאתי
לציון"
(לעיל
,
ב).