תנ"ך - ושבתם
וראיתם
בין
צדיק
לרשע
בין
עבד
אלהים
לאשר
לא
עבדו:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְשַׁבְתֶּם֙
וּרְאִיתֶ֔ם
בֵּ֥ין
צַדִּ֖יק
לְרָשָׁ֑ע
בֵּ֚ין
עֹבֵ֣ד
אֱלֹהִ֔ים
לַאֲשֶׁ֖ר
לֹ֥א
עֲבָדֽוֹ:
פ
(מלאכי פרק ג פסוק יח)
וְשַׁבְתֶּם
וּרְאִיתֶם
בֵּין
צַדִּיק
לְרָשָׁע
בֵּין
עֹבֵד
אֱלֹהִים
לַאֲשֶׁר
לֹא
עֲבָדוֹ:
פ
(מלאכי פרק ג פסוק יח)
ושבתם
וראיתם
בין
צדיק
לרשע
בין
עבד
אלהים
לאשר
לא
עבדו:
פ
(מלאכי פרק ג פסוק יח)
ושבתם
וראיתם
בין
צדיק
לרשע
בין
עבד
אלהים
לאשר
לא
עבדו:
פ
(מלאכי פרק ג פסוק יח)
וּתתוּבוּן
וְתִחזוֹן
בֵּין
צַדִּיקַיָא
לְרַשִׁיעַיָא
בֵּין
דִּפלַחוּ
קֳדָם
יְיָ
לִדלָא
פְלַחוּ
קֳדָמוֹהִי
:
לרשע
-
ה':
יש'
ג
,
יא;
מל'
ג
,
יח;
מש'
ט
,
ז;
כד
,
כד;
דה"ב
ו
,
כג.
ליום
אשר
אני
עושה
סגולה
-
ליום
אשר
אצרתי
והנחתי
לשלם
בו
גמוליי
,
ושם
אַראה
אתכם
מה
בין
צדיק
לרשע.
סגולה
-
אוצר;
'אשטוי'
בלעז.
ושבתם
-
לאנשי
הדור
ההוא
,
כי
זה
הוא
סוף
הנבואות.
ליום
אשר
אני
עושה
סגלה
-
מירֵאיי
ומחושבי
שמי
(ראה
לעיל
,
טז);
הוא
יום
הדין
שיפרש
למטה
(ראה
פס'
יט).
וחמלתי
עליהם
-
בדין;
ואז
תשובו
לראות
ולהבחין
מה
בין
צדיק
לרשע
,
שאתם
אומרים:
"שוא
עבד
אלהים"
(לעיל
,
יד).
ושבתם
-
אז
יבחן
מה
בין
צדיק
לרשע
,
ולא
יאמרו
עוד:
"כל
עושה
רע
טוב
בעיני
יי'"
(מל'
ב
,
יז);
"שוא
עבוד
אלהים"
(לעיל
,
יד).
וראיתם
בין
צדיק
לרשע
בין
עובד
אלהים
לאשר
לא
עבדו
-
כלומר
,
כי
אז
יוכר
האמת
ויוָדע
כל
תאר
בגדרו
המיוחד
לו
,
כמו
שאמר
ישעיה
"כילי
ושוע"
(ראה
יש'
לב
,
ה).
ויותר
מופלג
עובד
אלהים
מצדיק.
ומה
אפרש
בזה
,
ועל
זאת
התלונה
האחרונה
חבר
משה
רבינו
ספר
איוב
,
כי
כן
היה
איוב
לפי
המונח.
וביאור
כל
זה
'אוצר
יי''
יבא.