תנ"ך - גדול
אדונינו
ורב־כח
לתבונתו
אין
מספר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
גָּד֣וֹל
אֲדוֹנֵ֣ינוּ
וְרַב־כֹּ֑חַ
לִ֝תְבוּנָת֗וֹ
אֵ֣ין
מִסְפָּֽר:
(תהלים פרק קמז פסוק ה)
גָּדוֹל
אֲדוֹנֵינוּ
וְרַב־כֹּחַ
לִתְבוּנָתוֹ
אֵין
מִסְפָּר:
(תהלים פרק קמז פסוק ה)
גדול
אדונינו
ורב־כח
לתבונתו
אין
מספר:
(תהלים פרק קמז פסוק ה)
גדול
אדונינו
ורב־כח
לתבונתו
אין
מספר:
(תהלים פרק קמז פסוק ה)
רַב
מָרַנָא
וְסַגִּי
חֵילָא
לְסוּכְלְתָנוּתֵיהּ
לֵית
סְכוֹם
:
אדונינו
-
ו'
מלא
בלישנא:
ראה
תה'
קכג
,
ב.
ו'
מל'
בלשנ'
בי
אדוני
דמנוח
אשר
אדוניה
שם
ואם
אדונים
אני
וטוב
אדוניה
אל
יד
אדוניהם
גדול
אדונינו
.
גדול.
אמר
"מונה
מספר
לכוכבים"
(לעיל
,
ד)
כנגד
ולתבונתו
אין
מספר.
גדול
אדונינו
-
כי
מלך
בשר
ודם
שיש
עליו
להנהיג
מדינות
רבות
,
ילאה
להנהיגם
כלם
כאחת
,
הקרובות
אליו
והרחוקות
ממנו;
ואם
ינהיג
הקרובות
על
סדר
הנכון
,
לא
יעשה
כן
ברחוקות
,
כי
ילאה
כחו
בזה
,
ואם
יהיה
בו
הכח
,
לא
יהיה
בו
התבונה;
אבל
אדונינו
הוא
מנהיג
העולם
כולו
הנהגה
ישרה
,
כי
הכח
והתבונה
בו
,
כי
הוא
גדול
ורב
כח
,
לתבונתו
אין
מספר
-
פירושו:
לדברים
שיש
לו
תבונה
בהם
,
אין
מספר;
כי
אין
נשוא
'תבונה'
-
'מספר'
,
כי
'תבונה'
ממין
האיכות
ו'מספר'
ממין
הכמות
,
לפיכך
צריך
לפרשו
כך;
אבל
נשוא
'תבונה'
-
'חקר'
,
וכן
הוא
אומר
"ואין
(בנוסחנו:
אין)
חקר
לתבונתו"
(יש'
מ
,
כח).
ואמר:
גדול
אדוננו
(בנוסחנו:
אדונינו)
ורב
כח
-
רוצה
לומר:
לשנות
תפקידם
,
על
הדרך
שביארנו
(לעיל
,
ד).
ולתבונתו
אין
מספר
-
רוצה
לומר:
לפעולות
היוצאות
מתבונתו.
או
יהיה
מספר
-
כמו
'סִפור';
כלומר:
לא
יוכל
אדם
לסַפְּרָהּ.