תנ"ך - ישמח
ישראל
בעשיו
בני־ציון
יגילו
במלכם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
יִשְׂמַ֣ח
יִשְׂרָאֵ֣ל
בְּעֹשָׂ֑יו
בְּנֵֽי־צִ֝יּ֗וֹן
יָגִ֥ילוּ
בְמַלְכָּֽם:
(תהלים פרק קמט פסוק ב)
יִשְׂמַח
יִשְׂרָאֵל
בְּעֹשָׂיו
בְּנֵי־צִיּוֹן
יָגִילוּ
בְמַלְכָּם:
(תהלים פרק קמט פסוק ב)
ישמח
ישראל
בעשיו
בני־ציון
יגילו
במלכם:
(תהלים פרק קמט פסוק ב)
ישמח
ישראל
בעשיו
בני־ציון
יגילו
במלכם:
(תהלים פרק קמט פסוק ב)
יֶחֱדֵי
יִשְׂרָאֵל
בְּמַאן
דְּעָבְדֵיהּ
בְּנֵי
צִיּוֹן
יְדוּצוּן
בְּמַלְכֵיהוֹן
:
במלכם
-
ג':
ש"ב
כ
,
ב;
צפ'
א
,
ה;
תה'
קמט
,
ב.
ישמח
ישראל
בעושיו
-
לשון
רבים
,
כדרך
"כי
בועליך
עושיך"
(יש'
נד
,
ה)
,
כמלת
'אלהים'.
וכבר
פירשתיה
בפרשת
בראשית
(א
,
א).
ישמח
ישראל
בעשיו
-
בלשון
תפארת;
וכן
"איה
אלוה
עושי"
(איוב
לה
,
י);
"כי
בועליך
עושיך"
(יש'
נד
,
ה).
ואמר:
ישמח
ישראל
בעושיו
,
לשון
רבים
-
כי
ברוב
מקומות
כל
לשון
'אלהות'
ו'אדנות'
יאָמר
בלשון
רבים:
אלהים
,
אלהיו;
אדונים
,
אדוניו.
ואחר
שמלת
בעושיו
שבה
אל
האל
יתעלה
,
נאמר
בלשון
רבים;
וכן
"כי
בועליך
עושיך"
(יש'
נד
,
ה);
"איה
אלוה
עושָי"
(איוב
לה
,
י).
וכפל
הענין
באמרו:
בני
ישראל
(לפנינו:
ציון)
יגילו
במלכם.
הללויה
(בנוסחנו:
הללו
יה)
שירו
ליי'
שיר
חדש
וגו'.
בעושיו
-
היו"ד
יתירה
,
כיו"ד
"והיה
מחניך
קדוש"
(דב'
כג
,
טו);
"אדוני
הארץ"
(בר'
מב
,
ל).