תנ"ך - גערת
גוים
אבדת
רשע
שמם
מחית
לעולם
ועד:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
גָּעַ֣רְתָּ
ג֭וֹיִם
אִבַּ֣דְתָּ
רָשָׁ֑ע
שְׁמָ֥ם
מָ֝חִ֗יתָ
לְעוֹלָ֥ם
וָעֶֽד:
(תהלים פרק ט פסוק ו)
גָּעַרְתָּ
גוֹיִם
אִבַּדְתָּ
רָשָׁע
שְׁמָם
מָחִיתָ
לְעוֹלָם
וָעֶד:
(תהלים פרק ט פסוק ו)
גערת
גוים
אבדת
רשע
שמם
מחית
לעולם
ועד:
(תהלים פרק ט פסוק ו)
גערת
גוים
אבדת
רשע
שמם
מחית
לעולם
ועד:
(תהלים פרק ט פסוק ו)
נְזַפְתָּא
עַמָּא
דִפְלִשְׁתָּאֵי
הוֹבַדְתְּ
גָּלְיָת
רַשִּׁיעָא
שׁוֹמְהוֹן
מְחֵיתָא
לְעָלְמֵי
עָלְמִין
:
לעולם
ועד
-
ט'
(מלא
וחסר):
*שמ'
טו
,
יח;
*מי'
ד
,
ה;
תה'
ט
,
ו;
מה
,
יח;
קיט
,
מד;
קמה
,
א
,
ב
,
כא;
דנ'
יב
,
ג.
מחית
-
ל';
לעולם
ועד
-
ט'.
גערת
גוים
-
עמלק
,
"ראשית
גוים"
(במ'
כד
,
כ).
אבדת
רשע
-
עשו
(ראה
שו"ט
ט
,
ז).
שמם
מחית
-
"כי
מחה
אמחה"
(שמ'
יז
,
יד;
ראה
שו"ט
שם).
גערת
-
בלא
בי"ת
,
כדמות
'כריתה':
"הנני
גוער
לכם
את
הזרע"
(מל'
ב
,
ג).
אבדת
רשע
-
הוא
לבן.
לעולם
וָעֶד
-
מלה
קצרה:
'לעולם
וְעַד
עולם';
ובעבור
שהוא
סוף
הפסוק
,
שב
הפתח
-
קמץ
קטן;
ובעבור
אות
התנועה
באות
עי"ן
שהוא
הראשון
,
נפתח
הו"ו
,
כמו
"הוציא
לחם
וָיין"
(בר'
יד
,
יח).
גערת
גוים
-
'גערה'
הקשורה
בלא
בי"ת
הוא
לשון
השחתה
,
וכן
"גער
חית
קנה"
(תה'
סח
,
לא);
"הנני
גוער
לכם
את
הזרע"
(מל'
ב
,
ג).
ואמר:
גערת
גוים
-
הם
הפלשתים;
אבדת
רשע
-
גלית;
שמם
מחית
-
על
המתים
במלחמה
אמר
,
שנאמר
"ויפלו
חללי
פלשתים"
(ש"א
יז
,
נב).
לעולם
ועד
-
המלה
הזאת
ענינה
ארך
הזמן
יותר
מ'עולם'.
ובלא
סוף
פסוק
הוא
בפתח
,
אף
באתנח;
בלא
אתנח:
כמו
"ואל
לעַד
תזכור
עון"
(יש'
סד
,
ח);
ובאתנח:
"הזאת
ידעת
מני
עַד"
(איוב
כ
,
ד);
ובסוף
פסוק:
לעולם
וָעֶד
,
בסגול.
ואמר:
גערת
גוים
-
רוצה
לומר:
הפלשתים
שברחו.
אבדת
רשע
-
גלית.
ו'גערה'
בלא
קשר
הבי"ת
רוצה
לומר:
השחתה;
כמו
"הנני
גוער
לכם
את
הזרע"
(מל'
ב
,
ג).
ורוצה
לומר:
על
שמתו
הרבה
מהם
,
כדכתיב
"ויקומו
אנשי
ישראל
ויהודה...
וירדפו
את
הפלשתים"
וגו'
"ויפלו
חללי
פלשתים"
וגו'
(ש"א
יז
,
נב).
שמם
מחית
לעולם
ועד
-
רוצה
לומר:
אבדון
נצחי.