תנ"ך - חזית
איש
אץ
בדבריו
תקוה
לכסיל
ממנו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
חָזִ֗יתָ
אִ֭ישׁ
אָ֣ץ
בִּדְבָרָ֑יו
תִּקְוָ֖ה
לִכְסִ֣יל
מִמֶּֽנּוּ:
(משלי פרק כט פסוק כ)
חָזִיתָ
אִישׁ
אָץ
בִּדְבָרָיו
תִּקְוָה
לִכְסִיל
מִמֶּנּוּ:
(משלי פרק כט פסוק כ)
חזית
איש
אץ
בדבריו
תקוה
לכסיל
ממנו:
(משלי פרק כט פסוק כ)
חזית
איש
אץ
בדבריו
תקוה
לכסיל
ממנו:
(משלי פרק כט פסוק כ)
אץ
-
ו'
(בלישנא):
ראה
מש'
יט
,
ב.
אץ
בדבריו
-
ממהר
ונבהל
להשיב.
תקוה
לכסיל
ממנו
-
יש
לכסיל
תקוה
יותר
ממנו.
חזית
איש
-
כשראית
איש
מהיר
בדבריו
לעשות
בזולת
התיישבות
ולקיחת
עצה
,
הנה
יש
תקוה
יותר
ממנו
למי
שיש
לו
הסכלות
,
שהוא
הֶעְדֵר
,
כי
הוא
משער
כדבר
סכלותו
,
ומפני
זה
יבקש
עצה
בדבריו;
ואולם
האץ
בדבריו
הוא
חכם
בעיניו
,
ולא
ישאל
עצה.
חזית
איש
אץ
בדבריו
-
וממהר
,
אף
על
פי
שהוא
חכם
,
תקוה
לכסיל
ממנו
-
כסיל
שיהיה
שותק.
חזית.
אץ
בדבריו
-
ממהר
לדבר;
או
אץ
בעניניו.
תקוה
לכסיל
-
כבר
מפורש
לשני
עניינים
בפסוק
"ראית
איש
חכם
בעיניו"
(מש'
כו
,
יב).
חזית
איש
אץ
בדבריו
תקוה
לכסיל
ממנו.
בדבריו
-
רוצה
לומר:
בהנהגותיו
ובענייניו.
ואמר
על
מי
שהוא
אץ
בהם
לעשותם
בלא
התישבות
,
שיש
תקוה
לכסיל
ממנו
,
כי
הכסיל
מכיר
בחסרונו
,
ויתייעץ
עם
מי
שהוא
בעל
עצה
נכונה
,
וזה
חכם
בעיניו
ולא
ישוב
הימנה.
וכבר
ביארנו
הענין
למעלה
בפסוק
"ראית
איש
חכם
בעיניו"
וכו'
(מש'
כו
,
יב).
חזית.
אץ
בדבריו
-
בעניניו.
וזה
אינו
כמו
"מהיר
במלאכתו"
(מש'
כב
,
כט).
אם
ראית
אדם
שהוא
אץ
לעשות
דבריו
ומעשיו
,
ואינו
רואה
את
הנולד
,
תקוה
טובה
יש
לכסיל
ממנו.