תנ"ך - איש־אף
יגרה
מדון
ובעל
חמה
רב־פשע:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אִֽישׁ־אַ֭ף
יְגָרֶ֣ה
מָד֑וֹן
וּבַ֖עַל
חֵמָ֣ה
רַב־פָּֽשַׁע:
(משלי פרק כט פסוק כב)
אִישׁ־אַף
יְגָרֶה
מָדוֹן
וּבַעַל
חֵמָה
רַב־פָּשַׁע:
(משלי פרק כט פסוק כב)
איש־אף
יגרה
מדון
ובעל
חמה
רב־פשע:
(משלי פרק כט פסוק כב)
איש־אף
יגרה
מדון
ובעל
חמה
רב־פשע:
(משלי פרק כט פסוק כב)
איש
אף
יגרה
מדון
-
כמשמעו.
מדון
-
מדת
הדין.
איש
אף
יסבב
לגרות
מדון
כנגדו
ברוב
כעס
מרוע
דבריו
ופעולותיו
מצד
כעסו
,
וזה
יהיה
סבה
להפילו
ברעות
גדולות.
וכמו
שהכעס
הוא
סבה
להשחית
גופו
,
כן
הוא
סבה
להשחית
נפשו
,
כי
מרוב
כעסו
לא
תוכל
התורה
למנעו
לעשות
מה
שיגיעהו
אליו
כעסו
,
ויביאהו
זה
לעשות
פשעים
גדולים.
איש
אף
-
הוא
יראה
באפי
אדם
,
על
כן
יקרא
כן.
יגרה
-
יערב.
חמה
היא
קשה
מהאף
,
והעד:
"וחמתו
בערה
בו"
(אס'
א
,
ב);
והאף
-
בפנים
לבד.
איש
אף
יגרה
מדון
ובעל
חמה
רב
פשע.
בנגלה
-
הערה
על
מדת
הכעס.
ואמר
,
שבעל
הכעס
יגרה
מדון
,
רוצה
לומר:
ישסה
הריב.
ויש
מפרשים
יעָרֵב
,
וכן
הוא
רב
פשע;
כי
הכעס
יביאהו
לנקום
ולנטור
ולהכות
ולהרוג
ולמסור
חבירו
למלכות
,
ולכמה
מיני
עבירות.
ובדרך
נסתר
-
כבר
ביארנו
שפחיתות
המדות
יקרא
אף
וחמה
,
והם
המְשַסות
ריב
ומדון
בין
השכל
ובין
היצר
,
עד
שיניח
השכל
את
ידו
וגבר
עמלק
(ע"פ
שמ'
יז
,
יא)
,
ומטה
הזדון
יפרח.