תנ"ך - נודע
בשערים
בעלה
בשבתו
עם־זקני־ארץ:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
נוֹדָ֣ע
בַּשְּׁעָרִ֣ים
בַּעְלָ֑הּ
בְּ֝שִׁבְתּ֗וֹ
עִם־זִקְנֵי־אָֽרֶץ:
(משלי פרק לא פסוק כג)
נוֹדָע
בַּשְּׁעָרִים
בַּעְלָהּ
בְּשִׁבְתּוֹ
עִם־זִקְנֵי־אָרֶץ:
(משלי פרק לא פסוק כג)
נודע
בשערים
בעלה
בשבתו
עם־זקני־ארץ:
(משלי פרק לא פסוק כג)
נודע
בשערים
בעלה
בשבתו
עם־זקני־ארץ:
(משלי פרק לא פסוק כג)
נודע
-
ג'
בקמץ
(בלישנא):
תה'
עו
,
ב;
מש'
לא
,
כג;
קה'
ו
,
י.
נודע
-
ג';
בשבתו
-
ל';
זקני
-
ארץ
-
ל'.
נודע
בשערים
בעלה
-
ניכר
הוא
בין
חביריו
מפני
מלבושיו
שהם
נאים.
נודע
בשערים
-
והנה
בעלה
הוא
נודע
בחכמתו
בשערים
בשבתו
עם
חכמי
ארץ
,
מצד
רב
ההישרה
שתישרהו
לקנין
החכמה.
נודע.
בשבתו
עם
זקני
ארץ
-
כי
הזקנים
יושיבוהו
עמהם
בעבורה.
נודע
בשערים
בעלה
בשבתו
עם
זקני
ארץ.
כלומר
,
ששמרתהו
שלא
יצטרך
לזלזל
עצמו
לנוד
הנה
והנה
כהדיוט
,
אבל
שיוָדע
ויוכר
בחשיבות
ובמעלה
בשער
העיר
,
מקום
ישיבת
נכבדי
העיר
וזקניה.
ולשאר
הכוונות:
בהנהגתה
יבא
בעלה
,
רוצה
לומר:
השכל
,
לתכלית
הכבוד.
ושערים
-
רומז
לשערי
ציון
,
רוצה
לומר:
מסיבות
החכמים.
ולטוב
שכלו
יוודע
שמו
ויפורסם
שלימותו;
וזהו
זקני
ארץ
-
כענין:
אין
זקן
אלא
מי
שקנה
חכמה
(ראה
קידושין
לב
,
ב).
נודע
בשערים
בעלה
בשבתו
וגו'
-
כי
אינו
טורח
בחייו
רק
הוא
יושב
בשער
עם
הזקנים
,
כי
היא
תטריח
בעדו
ובעד
בניו.
נודע
-
ומוכר
הוא
בעלה
בשערים
-
על
ידיה;
שכולם
אומרים:
זהו
בעלה
של
אשה
פלונית
חשובה.