תנ"ך - אדם
ילוד
אשה
קצר
ימים
ושבע־רגז:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אָ֭דָם
יְל֣וּד
אִשָּׁ֑ה
קְצַ֥ר
יָ֝מִ֗ים
וּֽשְׂבַֽע־רֹֽגֶז:
(איוב פרק יד פסוק א)
אָדָם
יְלוּד
אִשָּׁה
קְצַר
יָמִים
וּשְׂבַע־רֹגֶז:
(איוב פרק יד פסוק א)
אדם
ילוד
אשה
קצר
ימים
ושבע־רגז:
(איוב פרק יד פסוק א)
אדם
ילוד
אשה
קצר
ימים
ושבע־רגז:
(איוב פרק יד פסוק א)
ושבע
-
ג':
בר'
לה
,
כט;
איוב
יד
,
א;
מב
,
יז.
רגז
-
ג':
איוב
ג
,
יז
,
כו;
יד
,
א.
כציץ
יצא
-
כציץ
ופרח
היוצא
מן
האילן
ונימל
,
כך
היא
דוגמתו
של
אדם.
ויברח
-
ימיו
כצל
עובר
(ע"פ
תה'
קמד
,
ד)
,
שאינו
מתקיים.
אדם
ילוד
אשה
-
האדם
הזה
שאתה
מדקדק
אחריו
,
מדבר
רך
שאין
בו
כח
נולד
,
ולפי
שהוא
מדבר
הַתָש
,
אינו
יכול
לעמוד
ולעצור
כח
בפני
יצר
הרע
שלא
לחטוא;
ולא
עוד
,
אלא
שהוא
קצר
ימים
,
וכדיי
היה
באותן
מעט
ימים
שהוא
חי
,
שיהא
שבע
שלוה
וטובה
,
כי
לא
הרבה
יזכור
את
ימי
חייו
(ע"פ
קה'
ה
,
יט).
ולא
דיי
לו
שהוא
קצר
ימים
,
אלא
אף
על
צרה
זו
שהוא
קצר
ימים
אתה
מוסיף
עליו
צרה
אחרת
,
שבאותם
קצר
ימים
הוא
שבע
רוגז.
אדם
הוא
ילוד
אשה
-
רוצה
לומר
,
שבריאתו
מטיפה
סרוחה
והוא
דם
הנקבה
,
והוא
עם
זה
קצר
ימים
ושבע
רוגז
ורעה.
אדם
-
כי
מאדמה
נברא.
ילוד
אשה
-
כי
אדם
הראשון
מנקיות
יצא
,
וחיה
שנים
רבות
,
והם
תשע
מאות
ושלשים
,
וממנו
לוקחה
הנקבה;
אך
ילוד
אשה
נוצר
מטנף
,
והוא
קצר
ימים
-
שכבר
קָצרו
ימיו
,
כעניין
"ימי
שנותינו
בהם
שבעים
שנה"
(תה'
צ
,
י);
ושבע
רוגז
-
כי
הקורות
ירגיזוהו
ויכעיסוהו.