תנ"ך - גם־שב
גם־ישיש
בנו
כביר
מאביך
ימים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
גַּם־שָׂ֣ב
גַּם־יָשִׁ֣ישׁ
בָּ֑נוּ
כַּבִּ֖יר
מֵאָבִ֣יךָ
יָמִֽים:
(איוב פרק טו פסוק י)
גַּם־שָׂב
גַּם־יָשִׁישׁ
בָּנוּ
כַּבִּיר
מֵאָבִיךָ
יָמִים:
(איוב פרק טו פסוק י)
גם־שב
גם־ישיש
בנו
כביר
מאביך
ימים:
(איוב פרק טו פסוק י)
גם־שב
גם־ישיש
בנו
כביר
מאביך
ימים:
(איוב פרק טו פסוק י)
גם
שב
גם
ישיש
-
שני
גמין
נהוגין
בכמה
מקומות
לבא
סמוכין
זה
לזה
בלא
דקדוק
מלה
,
כמו
"גם
בחור
גם
בתולה"
(דב'
לב
,
כה);
"גם
לי
גם
לך"
(מ"א
ג
,
כו).
כביר
-
יש
בנו
מרובה
בימים
יותר
מאביך
,
ועל
כן
חכמנו
ממך;
שאין
לך
להטיח
דברים
מרבים
הבל
(ע"פ
קה'
ו
,
יא)
,
להאריך
מלין
בטלין
,
לומר:
"תם
ורשע
הוא
מכלה"
(איוב
ט
,
כב)
,
כי
כל
דרכיו
משפט
(ע"פ
דב'
לב
,
ד).
גם
שב
גם
ישיש
בנו
-
שני
'גמין'
נוהגין
בכמה
מקומות
לבוא
סמוכין
זה
לזה
בלא
דקדוק
מילה
,
כמו
"גם
בחור
גם
בתולה"
(דב'
לב
,
כה);
"גם
לי
גם
לך"
(מ"א
ג
,
כו).
כביר
-
גדול;
וכן
הוא
בלשון
קדר.
גם
שב
גם
ישיש
בנו
-
כלומר:
אתה
אמרת:
"בישישים
חכמה"
(איוב
יב
,
יב)
,
אבל
אנחנו
-
"תמול
אנחנו"
(שם
ח
,
ט);
כמו
שפירשתי
למעלה;
שקר
את
דובר
,
שגם
שב
גם
ישיש
בנו.
כביר
מאביך
-
ישיש.
והלא
אינך
חכם
ממנו
,
שאנחנו
יודעים
מה
שידעת
,
ועמנו
כל
מה
שאתה
מבין;
ואנחנו
זקנים
ממך
,
שהתפארת
בזקנותך
לאמר:
"בישישים
חכמה"
(איוב
יב
,
יב)
,
כמו
שפירשתי
למעלה.
ועוד
,
שאם
תטעון
כי
בעבור
ישישותך
יתכן
שתהיה
חכם
יותר
,
הנה
גם
שב
גם
ישיש
בנו
כביר
ימים
מאביך.
ואחשוב
שאליפז
היה
יותר
ישיש
מאיוב
,
ואולם
שאר
רעיו
היו
צעירים
ממנו
,
או
צופר
לבדו
היה
צעיר
ממנו.
ישיש
-
זקן
,
שיש
בו
תושיה.
כביר
-
גדול.
מ"ם
מאביך
ישרת
לשנים.
ישיש
-
כי
"בישישים
חכמה"
(איוב
יב
,
יב).
כביר
-
דבק
עם
ימים
,
ופירושו:
כביר
ימים
יותר
מאביך.