תנ"ך - כי־תשיב
אל־אל
רוחך
והצאת
מפיך
מלין:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כִּֽי־תָשִׁ֣יב
אֶל־אֵ֣ל
רוּחֶ֑ךָ
וְהֹצֵ֖אתָ
מִפִּ֣יךָ
מִלִּֽין:
(איוב פרק טו פסוק יג)
כִּי־תָשִׁיב
אֶל־אֵל
רוּחֶךָ
וְהֹצֵאתָ
מִפִּיךָ
מִלִּין:
(איוב פרק טו פסוק יג)
כי־תשיב
אל־אל
רוחך
והצאת
מפיך
מלין:
(איוב פרק טו פסוק יג)
כי־תשיב
אל־אל
רוחך
והצאת
מפיך
מלין:
(איוב פרק טו פסוק יג)
תשיב
-
י':
*בר'
כד
,
ו;
*דב'
כד
,
יג;
שו'
ה
,
כט;
מ"ב
יח
,
כד;
יש'
לו
,
ט;
נח
,
יג;
תה'
עד
,
יא;
פט
,
מד;
איוב
טו
,
יג;
*איכה
ג
,
סד.
והצאת
-
ד'
חסר
בלישנא:
שו'
ו
,
יח;
יר'
נא
,
מד;
איוב
י
,
יח;
טו
,
יג.
ד'
חס'
בלשנ'
והצאתי
את
מנחתי
והצאתי
את
בלעו
ולמה
מרחם
הצאתני
והצאת
מפיך
מלין
.
תשיב
-
י';
והצאת
-
ד'
חס'.
כי
תשיב
-
אשר
השבתה
אל
הקדוש
ברוך
הוא
רוח
דעתך
ורוב
דבריך?!
והוצאת
-
כפל
מלה.
כי
תשיב
אל
אל
רוחך
-
אמרת
באזני:
"הנה
נא
ערכתי
משפט
,
ידעתי
כי
אני
אצדק
"(איוב
יג
,
יח)
,
תשובה
לדבריך:
מה
אנוש
כי
יזכה
וכי
יצדק
ילוד
אשה.
כי
תשיב
אל
אל
רוחך
-
כעסך;
כמו
"כל
רוחו
יוציא
כסיל"
(מש'
כט
,
יא).
כי
תשיב
אל
אל
רוחך
-
להתווכח
עמו
בדברי
רוח.
והוצאת
מפיך
מילין
-
של
רוח
והבל.
והחכם
ראב"ע
פירש:
כי
תשיב
אל
אל
כעסך;
וכן
אצלו
"כל
רוחו
יוציא
כסיל"
(מש'
כט
,
יא)
-
כעסו.
איך
לקחך
לבך
ואיך
רמזו
עיניך
להשיב
אל
אל
רוחך
,
והוצאת
מפיך
מלין
כנגדו?!
איך
תחשוב
שתהיה
נקי
וצדיק
עד
שלא
יתכן
שיגיעך
עונש?
הנה
אי
אפשר
באדם
,
לחסרונו
,
שיהיה
נקי
וצדיק
,
ואיך
תחשוב
שתהיה
נמלט
מהחסרון?!
הלא
בעיני
השם
יתברך
אין
נמלט
מהחסרון
,
כי
גם
המלאכים
והגלגלים
ישיגם
חסרון
מה
,
לפי
מה
שמציאותם
יצטרך
אל
מציאות
אחר
ישפע
ממנו!
ועוד
בהם
חסרון
נפלא
ביחס
אל
השם
יתברך
,
כמו
שביארנו
בחמישי
מספר
מלחמות
יי';
ולזה
לא
ימצא
השלימות
כי
אם
בשם
יתברך.
רוחך
-
יש
אומרים:
כעסך;
והקרוב
אלי
לפרשו:
נפשך.
מה
זה
שיקחך
לבך
,
ומה
רמז
יראו
עיניך
,
שתחפוץ
להשיב
הרוח
אל
האלהים
אשר
נתנה
(ע"פ
קה'
יב
,
ז)?
באמרו:
"ונפשי
אשים
בכפי"
(איוב
יג
,
יד).
ויש
אומרים
(ראה
ראב"ע):
רוחך
-
כעסך;
רק
מלת
תשיב
תבטל
הפירוש.
מפיך
מלין
-
להצדיק
את
נפשך.
כי
תשיב
אל
אל
רוחך
-
כעסך.
כי
תשיב
אל
אל
רוחך
-
כעסך.