תנ"ך - לא־יאמין
שוב
מני־חשך
וצפו
וצפוי
הוא
אלי־חרב:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
לֹא־יַאֲמִ֣ין
שׁ֭וּב
מִנִּי־חֹ֑שֶׁךְ
וְצָפ֖וּ
וְצָפ֖וּי
ה֣וּא
אֱלֵי־חָֽרֶב:
(איוב פרק טו פסוק כב)
לֹא־יַאֲמִין
שׁוּב
מִנִּי־חֹשֶׁךְ
וְצָפוּ
וְצָפוּי
הוּא
אֱלֵי־חָרֶב:
(איוב פרק טו פסוק כב)
לא־יאמין
שוב
מני־חשך
וצפו
וצפוי
הוא
אלי־חרב:
(איוב פרק טו פסוק כב)
לא־יאמין
שוב
מני־חשך
וצפו
וצפוי
הוא
אלי־חרב:
(איוב פרק טו פסוק כב)
אלי
-
ד':
איוב
ג
,
כב;
ה
,
כו;
טו
,
כב;
כט
,
יט.
וצפו
הוא
אלי
חרב
-
ועתיד
הוא
אלי
חרב
ועוני
,
לנוד
ללחם
איה
ימצאנו.
נודד
הוא
-
כלומר:
מובטח
הוא
לנוד.
ידע
לו
באמת
,
כי
נכון
ומזומן
לבוא
בידו
,
כלומר:
אליו
ועמו
,
יום
חשך;
כמו
"מן
הבא
בידו"
(בר'
לב
,
יד).
לא
יאמין
-
רשע
לשוב
מצרתו
ולראות
בטוב.
וצפוי
-
תמיד
הוא
מצפה
ומחכה
ומתיירא
מן
החרב.
לא
יאמין
שוב
מני
חושך
-
אל
יאמן
הרשע
בעצמו
,
שכשיבוא
עליו
,
שישוב
מני
חושך
-
שימלט
מן
הרעה
,
כי
לא
ימלט
ממנה
לעולם.
וצפוי
הוא
אלי
חרב
-
פתרון:
סופו
שיהיו
אחרים
מצפים
אותו
להרגו;
צפוי
הוא
על
ידי
אחרים
אלי
חרב.
צפוי
-
כמו
"עשוי"
(יח'
מ
,
יז);
"נטוי"
(יח'
א
,
כב);
שכולן
משמעותם
על
ידי
אחרים.
לא
יאמין
שוב
-
לא
יוכל
להאמין
שישוב
מן
החשך
,
יען
היתה
רעתו
רבה
,
וצפוי
הוא
-
נראה
הוא
לבעל
חרב
,
וכופה
אותו
והורגו
,
ופעמים
נודד
ללחם.
לא
יאמין
שוב
מני
חשך
-
וכאשר
יבא
יומו
להיות
שדוד
,
אל
יאמין
שישוב
ויצא
מן
החשד
שהוא
בתוכו
,
כי
עתיד
הוא
ליפול
בחרב
ולהוריד
שיבתו
בדם
שאולה
(ע"פ
מ"א
ב
,
ט).
וצפוי
הוא
אלי
חרב
-
רוצה
לומר
,
שכבר
יראהו
החרב;
והטעם
,
שכבר
יעבור
עליו
החרב
ויפלו
עליו
אימות
מות.
וראיתי
גם
כן
בעיני
כי
הרשע
,
ואם
הוא
מצליח
,
הוא
מתחולל
כל
ימיו
,
רוצה
לומר
,
שיאחזהו
חיל
וכאב
לב
כל
ימיו
ליראתו
ולפחדתו
שיגיעהו
רע
,
ומספר
השנים
אשר
נצפנו
לתוקף
החומס
אנשים
-
יהיה
בכל
אחד
מהם
קול
פחדים
באזניו
שיגיעהו
רע.
והנה
בהיותו
בשלום
יבואנו
השודד
והצר
לו
בדרך
שלא
יאמין
שוב
מני
החושך
והצרה
ההיא.
הלא
החרב
-
יראה
אותו
בדרך
שיפלו
עליו
אימות
מות.
וצפוי
-
מן
"וצפית
אותם"
(שמ'
כה
,
יג)
,
כטעם
'מכוסה'.
והנכון:
מן
"צופה
נתתיך"
(יח'
ג
,
יז).
לא
יאמין
-
לאומרים
לו
שישוב
מני
חשך
,
והטעם:
שימלט
מצרה.
וצפוי
הוא
אלי
איש
החרב
,
הצופה
אותו.
ופירוש
צפוי
-
נראֶה
,
שלא
יוכל
להסתר.
לא
יאמין
שוב
מני
חשך
-
כשתבא
אליו
הרעה.
וצפוי
הוא
אלי
חרב
-
כמו
"צופה
נתתיך"
(יח'
ג
,
יז).