תנ"ך - אל־יאמן
בשו
נתעה
כי־שוא
תהיה
תמורתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אַל־יַאֲמֵ֣ן
בַּשָּׁ֣ו
נִתְעָ֑ה
כִּי־שָׁ֝וְא
תִּהְיֶ֥ה
תְמוּרָתֽוֹ:
(איוב פרק טו פסוק לא)
אַל־יַאֲמֵן
בַּשָּׁו
נִתְעָה
כִּי־שָׁוְא
תִּהְיֶה
תְמוּרָתוֹ:
(איוב פרק טו פסוק לא)
אל־יאמן
בשו
נתעה
כי־שוא
תהיה
תמורתו:
(איוב פרק טו פסוק לא)
אל־יאמן
בשו
נתעה
כי־שוא
תהיה
תמורתו:
(איוב פרק טו פסוק לא)
אל
יאמן
-
אותו
אשר
בשוא
נתעה
,
כי
שוא
יהיה
תמורתו
ויגיעו
,
כמו
"ועל
התמורה"
(רות
ד
,
ז).
אל
יאמן
-
לא
האמין
סנחריב
,
שנתעה
בשוא
ושקר
של
עבודה
זרה
,
אשר
תהיה
תמורת
חילוף
כבודו
שוא
ותפל
(ע"פ
איכה
ב
,
יד)
להכריתו
מן
העולם
,
כי
פקודתו
הגיעה
עליו
פתאום.
אל
יאמן
בשוא
נתעה
כי
שוא
תהיה
תמורתו
-
יש
לומר:
אדם
שבשוא
נתעה
,
אינו
מאמין
כי
שוא
תהיה
תמורתו
לבסוף.
ואני
יוסף
ברבי
שמעון
לא
כך
שמעתי
,
אלא
כך
פתרון
רבי
מנחם
ברבי
חלבו
אחי
אבא:
אל
יאמן
-
'נא
משקרידא'
בלעז
-
אדם
בשוא
נתעה
,
שסופו
שוא
תהיה
תמורתו
,
אלא
בטוח
יהיה
,
לא
בספק
,
כי
ודאי
תהיה
שוא
תמורתו.
אל
יאמין
בטובה
-
אותו
שנתעה
בשוא
(בנוסחנו:
בשָו);
כי
שוא
-
אלא
שוא
תימלא
תמורתו.
אל
יאמן
בשו
נתעה
-
יזהיר
הרשע
הנתעה
,
שלא
יהיה
מאמין
ובוטח
בהיותו
בשלוה
,
שיהיו
כל
ימיו
בשוה
,
כי
שוא
תהיה
תמורתו
וחלופו
,
כי
הימים
ימירו
כבודו
(ע"פ
הו'
ד
,
ז)
בשוא
ואפס.
בשו
נתעה
-
רוצה
לומר:
האיש
הנתעה
בשוא
ובהבלי
העולם
,
להמשך
אחריהם.
כי
שוא
תהיה
תמורתו
-
כי
תמורתו
תהיה
שוא
והבל
,
רוצה
לומר
,
שכבר
יפסד
ויעדר.
בעבור
שלא
היה
מאמין
זה
האיש
הנתעה
בשוא
ובהבלי
העולם
כי
ימות
ותהיה
שוא
והבל
תמורתו
,
רוצה
לומר
,
שלא
היה
מתפחד
מהמות
-
הנה
היה
ענשו
שימות
בלא
עתו
ותכרת
יונקתו
בלא
עתו
וכפתו
אשר
איננה
רעננה.
בשו
,
כי
שוא
-
שניהם
שקר
,
ואם
הוא
חסר
אל"ף.
נתעה
-
פועל
עבר.
אל
יאמן
-
לא
היה
מאמין
בשו
שכבר
נתעה
בו
,
שהשוא
תהיה
סבת
תמורתו;
והטעם
,
שהשם
ימירהו
בטוב
ממנו
שיעמוד
תחתיו.
בשו
-
כתיב
חסר
וקרי
מלא.
ושוא
-
לשון
נקבה
,
על
כן
אמר
תהיה;
וכמוהו
"...
ושדי
לא
ישורנה"
(איוב
לה
,
יג).
אל
יאמן
-
לא
היה
מאמין
הרשע
שנתעה
בשוא
,
כי
בשוא
תהיה
תמורתו
-
שכל
טובתו
תתהפך
להיות
שוא.