תנ"ך - ויהי
היום
ויבאו
בני
האלהים
להתיצב
על־ה'
ויבוא
גם־השטן
בתכם
להתיצב
על־ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֣י
הַיּ֔וֹם
וַיָּבֹ֙אוּ֙
בְּנֵ֣י
הָאֱלֹהִ֔ים
לְהִתְיַצֵּ֖ב
עַל־יְהוָ֑ה
וַיָּב֤וֹא
גַֽם־הַשָּׂטָן֙
בְּתֹכָ֔ם
לְהִתְיַצֵּ֖ב
עַל־יְהוָֽה:
(איוב פרק ב פסוק א)
וַיְהִי
הַיּוֹם
וַיָּבֹאוּ
בְּנֵי
הָאֱלֹהִים
לְהִתְיַצֵּב
עַל־יְהוָה
וַיָּבוֹא
גַם־הַשָּׂטָן
בְּתֹכָם
לְהִתְיַצֵּב
עַל־יְהוָה:
(איוב פרק ב פסוק א)
ויהי
היום
ויבאו
בני
האלהים
להתיצב
על־ה'
ויבוא
גם־השטן
בתכם
להתיצב
על־ה':
(איוב פרק ב פסוק א)
ויהי
היום
ויבאו
בני
האלהים
להתיצב
על־יהוה
ויבוא
גם־השטן
בתכם
להתיצב
על־יהוה:
(איוב פרק ב פסוק א)
בני
האלהים
-
ד':
בר'
ו
,
ב
,
ד;
איוב
א
,
ו;
ב
,
א.
על
-
יי'
-
ל"א:
ראה
איוב
א
,
ו.
ויבוא
-
ה"י
מלא:
ראה
איוב
א
,
ו.
על
-
יי'
-
ל"א;
בתכם
-
ל'
חס'.
ויהי
היום
-
כמו
הראשון
(ראה
איוב
א
,
ו).
ויבא
גם
השטן
בתוכם
להתיצב
על
יי'
-
לא
נאמר
כן
בפעם
הראשון
להתיצב
על
יי'
,
כי
אין
השטן
מן
העומדים
לפניו
יתעלה
,
כי
לא
יחפוץ
במות
הרשע
(ע"פ
יח'
יח
,
כג);
רק
בהנתן
לו
רשות
בא
בתוכם
,
ומתיצב
לריב
ועומד
לדין
עמים
(ע"פ
יש'
ג
,
יג).
ואחר
כך
התחיל
בסיפור
המין
האחר
מן
הרעות
אשר
התחלתו
במקבל
,
כמו
העצה
והמזג
,
וקרא
התחלת
זה
הרע
גם
כן
שטן
,
להיותו
מטה
מהדרך
הראוי.
ואמר
בו
להתיצב
על
יי'
מה
שלא
אמר
כן
בראשון
(ראה
איוב
א
,
ו)
,
לפי
שזה
החלק
מהנפש
אשר
בו
תהיה
העצה
הוא
מכוון
בעצמו
,
לעבוד
השכל
האנושי
ולהגיע
לו
שלימותו;
וזה
מבואר
למי
שיעיין
בספר
הנפש
,
וידע
כחות
הנפש
האנושית
,
לאי
זה
תכלית
נמצאו
באדם.
אלא
שכבר
יקרה
בקצת
העתים
שיהיה
מה
שישפטהו
זה
החלק
מהנפש
-
בלתי
ישר
ובלתי
נאות
,
עד
שיתחדשו
מזה
חלאים
ומכאובים
מצד
רוע
ההנהגה.
ויהי
היום
-
הוא
יום
משתה
הבכור
(ראה
פירושו
איוב
א
,
ו)
,
כי
ביום
אחד
קרהו
המקרה
הרע.
ופירושו:
וכבר
הגיע
יום
המשתה
,
וכבר
באו
בני
האלוהים
לעשות
רצון
קונם
,
ובא
השטן
פעם
שנית
לדעת
מה
יצוהו.