תנ"ך - וישבו
אתו
לארץ
שבעת
ימים
ושבעת
לילות
ואין־דבר
אליו
דבר
כי
ראו
כי־גדל
הכאב
מאד:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֵּשְׁב֤וּ
אִתּוֹ֙
לָאָ֔רֶץ
שִׁבְעַ֥ת
יָמִ֖ים
וְשִׁבְעַ֣ת
לֵיל֑וֹת
וְאֵין־דֹּבֵ֤ר
אֵלָיו֙
דָּבָ֔ר
כִּ֣י
רָא֔וּ
כִּי־גָדַ֥ל
הַכְּאֵ֖ב
מְאֹֽד:
(איוב פרק ב פסוק יג)
וַיֵּשְׁבוּ
אִתּוֹ
לָאָרֶץ
שִׁבְעַת
יָמִים
וְשִׁבְעַת
לֵילוֹת
וְאֵין־דֹּבֵר
אֵלָיו
דָּבָר
כִּי
רָאוּ
כִּי־גָדַל
הַכְּאֵב
מְאֹד:
(איוב פרק ב פסוק יג)
וישבו
אתו
לארץ
שבעת
ימים
ושבעת
לילות
ואין־דבר
אליו
דבר
כי
ראו
כי־גדל
הכאב
מאד:
(איוב פרק ב פסוק יג)
וישבו
אתו
לארץ
שבעת
ימים
ושבעת
לילות
ואין־דבר
אליו
דבר
כי
ראו
כי־גדל
הכאב
מאד:
(איוב פרק ב פסוק יג)
וישבו
אתו
לארץ
(ישיבה
לארץ)
-
ד':
יש'
ג
,
כו;
מז
,
א;
איוב
ב
,
יג;
איכה
ב
,
י.
גדל
-
ג':
בר'
כו
,
יג;
לח
,
יד;
איוב
ב
,
יג.
ישיבה
לארץ
ד'
ונקתה
שבי
לארץ
אין
כסא
וישבו
אתו
ישבו
לארץ
ידמו
.
וישבו
אתו
לארץ
-
ד';
גדל
-
ג'.
לארץ
-
על
הארץ
,
לצער
בצערו.
ואין
דובר
אליו
דבר
-
תנחומין
למה?
כי
ראו
כי
גדל
הכאב
-
בנוהג
שבעולם:
מי
שטבעה
ספינתו
בים
ובניו
נותרין
,
באין
אוהביו
לנחמו
ואומרים
לו:
אם
ממון
הפסדת
,
התנחם
על
בניך;
או
אם
מתו
גם
בניו
ורק
גופו
נשאר
עליו
בריא
,
מנחמין
אותו
ואומרים
לו:
התנחם
בגופך
זה
,
שהרי
הרבה
ראינו
בני
אדם
שמתו
להם
בנים
והולידו
אחרים;
אבל
באיוב
גדל
הכאב
מאד
,
שלא
היה
להם
לנחמו
אפילו
בגופו.
וכשראה
שישבו
להם
משתוממין
(ע"פ
עז'
ט
,
ד)
שבעה
ימים
ושבעה
לילות
―
אילו
שבעה
ימי
אבלו
,
שדין
האבל
שישב
בדד
וידום
(ע"פ
איכה
ג
,
כח)
―
ולאחר
ימי
אבילות
,
ואין
דובר
אליו
דבר
כי
ראו
-
הם
באו
מיד
לנחמו
ולא
יכולו
,
כי
הכאב
הגדול
מנעם;
שאין
תנחומין
למי
שמיתו
מוטל
לפניו
,
והוא
היה
חשוב
כמת
(ראה
תנח'
צו
,
יג).
עוד
זכר
,
שכאשר
שמעו
רעי
איוב
,
באו
לנוד
לו
ולנחמו;
וכראותם
חוזק
שברו
,
לא
נמצא
מי
שדבר
אליו
דבר.
ואחשוב
שאלו
הרעים
היו
חכמים
מפורסמים
בזמן
ההוא
,
חקרו
יחד
עמו
בעיוניות
,
ונמצא
ביניהם
בזה
המבוקש
התוריי
זה
המחלוקת
אשר
הוא
לפי
מה
שתשפטהו
החלוקה
,
כמו
שיתבאר
אחר
זה.
וישבו
אתו
לארץ
-
ולא
אמר
'בארץ'
,
כי
עצמם
היה
דבק
לעצם
הארץ
באין
מבדיל
ביניהם
,
דרך
אבילות;
וכן
"ישבו
לארץ
ידמו"
(איכה
ב
,
י).
ואין
דובר
אליו
דבר
-
ביום
הראשון
עת
בואם
לא
דברו
מאומה
,
כעניין
'אל
תנחמנו
בשעת
אבלו'
(ראה
משנה
אבות
ד
,
יח).
רק
כל
שבעת
ימי
אבילות
דברו
להרשיעו
,
והוא
ענם
להצדיק
את
נפשו.