תנ"ך - ויאמר
ה'
אל־השטן
אי
מזה
תבא
ויען
השטן
את־ה'
ויאמר
משט
בארץ
ומהתהלך
בה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֤אמֶר
יְהוָה֙
אֶל־הַשָּׂטָ֔ן
אֵ֥י
מִזֶּ֖ה
תָּבֹ֑א
וַיַּ֨עַן
הַשָּׂטָ֤ן
אֶת־יְהוָה֙
וַיֹּאמַ֔ר
מִשֻּׁ֣ט
בָּאָ֔רֶץ
וּמֵֽהִתְהַלֵּ֖ךְ
בָּֽהּ:
(איוב פרק ב פסוק ב)
וַיֹּאמֶר
יְהוָה
אֶל־הַשָּׂטָן
אֵי
מִזֶּה
תָּבֹא
וַיַּעַן
הַשָּׂטָן
אֶת־יְהוָה
וַיֹּאמַר
מִשֻּׁט
בָּאָרֶץ
וּמֵהִתְהַלֵּךְ
בָּהּ:
(איוב פרק ב פסוק ב)
ויאמר
ה'
אל־השטן
אי
מזה
תבא
ויען
השטן
את־ה'
ויאמר
משט
בארץ
ומהתהלך
בה:
(איוב פרק ב פסוק ב)
ויאמר
יהוה
אל־השטן
אי
מזה
תבא
ויען
השטן
את־יהוה
ויאמר
משט
בארץ
ומהתהלך
בה:
(איוב פרק ב פסוק ב)
אי
-
ל"א
(בלישנא):
בר'
ד
,
ט;
טז
,
ח;
דב'
לב
,
לז;
שו'
יג
,
ו;
ש"א
ט
,
יח;
כה
,
יא;
כו
,
טז;
ל
,
יג;
ש"ב
א
,
ג
,
יג;
טו
,
ב;
מ"א
יג
,
יב;
כב
,
כד;
מ"ב
ג
,
ח;
יש'
נ
,
א;
סו
,
א
(פעמיים);
יר'
ה
,
ז;
ו
,
טז;
יונה
א
,
ח;
מש'
לא
,
ד;
איוב
ב
,
ב;
כח
,
יב
,
כ;
לח
,
יט
(פעמיים)
,
כד;
קה'
ב
,
ג;
יא
,
ו;
אס'
ז
,
ה;
דה"ב
יח
,
כג.
אי
מזה
תבא
-
ב':
ש"ב
א
,
ג;
איוב
ב
,
ב.
תבא
-
י"ז
חסר:
ראה
איוב
א
,
ז.
משט
-
ב'
(אחד
חסר
ואחד
מלא):
איוב
א
,
ז;
ב
,
ב.
ומהתהלך
-
ב':
איוב
א
,
ז;
ב
,
ב.
אי
מזה
תבא
-
ב';
משט
-
ל'
חס';
ומהתהלך
-
ב'.
אי
מזה
תבוא
-
איה
מקום
שתוכל
לומר:
מזה
אני
בא?
אי
מזה
תבוא
-
אי
זה
מקום
שתוכל
לומר
בו:
מזה
מקום
אני
בא.
ויהי
היום
-
כמו
הראשון
(ראה
איוב
א
,
ו).
ויבא
גם
השטן
בתוכם
להתיצב
על
יי'
-
לא
נאמר
כן
בפעם
הראשון
להתיצב
על
יי'
,
כי
אין
השטן
מן
העומדים
לפניו
יתעלה
,
כי
לא
יחפוץ
במות
הרשע
(ע"פ
יח'
יח
,
כג);
רק
בהנתן
לו
רשות
בא
בתוכם
,
ומתיצב
לריב
ועומד
לדין
עמים
(ע"פ
יש'
ג
,
יג).
ואחר
כך
התחיל
בסיפור
המין
האחר
מן
הרעות
אשר
התחלתו
במקבל
,
כמו
העצה
והמזג
,
וקרא
התחלת
זה
הרע
גם
כן
שטן
,
להיותו
מטה
מהדרך
הראוי.
ואמר
בו
להתיצב
על
יי'
מה
שלא
אמר
כן
בראשון
(ראה
איוב
א
,
ו)
,
לפי
שזה
החלק
מהנפש
אשר
בו
תהיה
העצה
הוא
מכוון
בעצמו
,
לעבוד
השכל
האנושי
ולהגיע
לו
שלימותו;
וזה
מבואר
למי
שיעיין
בספר
הנפש
,
וידע
כחות
הנפש
האנושית
,
לאי
זה
תכלית
נמצאו
באדם.
אלא
שכבר
יקרה
בקצת
העתים
שיהיה
מה
שישפטהו
זה
החלק
מהנפש
-
בלתי
ישר
ובלתי
נאות
,
עד
שיתחדשו
מזה
חלאים
ומכאובים
מצד
רוע
ההנהגה.
ויאמר.
אי
-
לשון
שאלה;
וכן
"אי
הבל
אחיך"
(בר'
ד
,
ט);
"ולרוזנים
אי
שכר"
(מש'
לא
,
ד)
-
והטעם:
לרוזנים
איה
שכר?
וה"א
'איה'
חסר
מן
אי
מזה.