תנ"ך - הלא
שאלתם
עוברי
דרך
ואתתם
לא
תנכרו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הֲלֹ֣א
שְׁ֭אֶלְתֶּם
ע֣וֹבְרֵי
דָ֑רֶךְ
וְ֝אֹתֹתָ֗ם
לֹ֣א
תְנַכֵּֽרוּ:
(איוב פרק כא פסוק כט)
הֲלֹא
שְׁאֶלְתֶּם
עוֹבְרֵי
דָרֶךְ
וְאֹתֹתָם
לֹא
תְנַכֵּרוּ:
(איוב פרק כא פסוק כט)
הלא
שאלתם
עוברי
דרך
ואתתם
לא
תנכרו:
(איוב פרק כא פסוק כט)
הלא
שאלתם
עוברי
דרך
ואתתם
לא
תנכרו:
(איוב פרק כא פסוק כט)
שאלתם
-
ב':
ש"א
יב
,
יג;
איוב
כא
,
כט.
וחד:
ושאלתם
-
ש"א
כה
,
ה.
שאלתם
ב'
ועתה
הנה
המלך
הלא
שאלתם.
וחד
ושאלתם
לו
בשמי
.
שאלתם
-
ב';
עוברי
-
ל'
מל';
ואתתם
-
ל'.
הלא
שאלתם
וגו'
-
כל
זה
אתם
מושלים
עלי
משלות.
ואותתם
-
אשר
הודיעו
אתכם
,
לא
תנכרום
משׂוּם
על
לב;
כמו
"ויתנכר
אליהם"
(בר'
מב
,
ז).
הלא
שאלתם
-
עתה
שאלתם
העניין
לעוברי
דרך
,
שהם
חכמים
בדרכי
עולם.
ואותותם
-
אותות
אשר
הגידו
לכם
לא
תנכרו
,
כי
שמתם
אותם
על
לב.
ושאלו
לעוברי
דרך
-
ופתרון:
הלא
תשאלו
לבני
אדם
היודעים
סדרו
שלעולם
ומנהגו.
שאֶלתם
-
כמו
'שאלו'
,
ולפיכך
אינו
נקוד
'שאַלתם'
כי
הוא
משמע
לשעבר;
אבל
שאֶלתם
משמע
לשון
הווה
,
כמו
"שאִלתיו"
(ש"א
א
,
כ)
,
שמשמע:
עכשיו
שואלת
אנכי
אותו.
ואותותם
לא
תנכרו
-
ואותותם
,
שיודיעו
לכם
,
למה
לא
תנכרו.
הלא
שאלתם
-
שבן
מות
הוא;
שהרשע
אינו
לוקה.
הלא
שאלתם
עוברי
דרך
-
עלי
,
בעבור
היותכם
מארץ
מרחק.
ואותותם
-
אשר
אמרו
לכם
על
נדיבותי
וצדקי
,
לא
תנכרו
אותם
עתה.
ועוד:
הלא
שאלתם
כל
עוברי
דרך
שיודעים
קורות
הזמן
והאותות
והרשמים
,
שיגידו
מזה
לפי
המוחש
,
ולא
תכחישו.
תנכרו
-
מן
"הכיר"
(דב'
לג
,
ט)
,
ולא
מבניינו;
אך
"נכר
אותו
אלהים"
(ש"א
כג
,
ז)
-
מבניינו
ועניינו.
עוברי
דרך
-
הם
יודעים
קורות
המקומות;
ואותותם
שיתנו
על
עניין
הרשע
,
לא
תכירו
בעין
שכלכם.
ואותותם
לא
תנכרו
-
אינכם
מכירים
אותות
הרשעים.