תנ"ך - ואל
הרך
לבי
ושדי
הבהילני:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְ֭אֵל
הֵרַ֣ךְ
לִבִּ֑י
וְ֝שַׁדַּ֗י
הִבְהִילָֽנִי:
(איוב פרק כג פסוק טז)
וְאֵל
הֵרַךְ
לִבִּי
וְשַׁדַּי
הִבְהִילָנִי:
(איוב פרק כג פסוק טז)
ואל
הרך
לבי
ושדי
הבהילני:
(איוב פרק כג פסוק טז)
ואל
הרך
לבי
ושדי
הבהילני:
(איוב פרק כג פסוק טז)
ואל
הרך
לבי
ושדי
הבהילני.
כי
לא
נצמתי
מפני
חושך
ומפני
כסה
אופל
-
כך
פתרון
שני
מקראות
הללו
וחיבורן:
אל
הרך
לבי
,
ושדי
הבהילני
וידו
נגעה
בי
(ע"פ
איוב
יט
,
כא)
,
כי
לא
נצמתי
מפני
חושך
-
פתרון:
שאילמלא
שידו
נגעה
בי
ושדי
הוא
שהבהילני
,
לא
נצמתי
מפני
חושך
שלכשדים
,
ששמו
שלשה
ראשים
ויפשטו
על
הגמלים
(ראה
איוב
א
,
יז)
,
ולא
מפני
מלכת
שבא
שנפלה
על
האתונות
ועל
הבקר
ותקחם
(ראה
שם
א
,
טו);
כי
מי
הוא
ערב
את
ליבו
לגשת
אלי
(ע"פ
יר'
ל
,
כא)?
שהרי
מפניי
היה
כל
צרה
וכל
אופל
מכוסה.
אבל
מפני
שידו
נגעה
בי
,
שאל
הרך
לבי
ושדי
הבהילני
,
על
כן
מפניו
אבהל.
ואל
הרך
לבי
-
והבהילני
,
כי
לא
הכרית
אותי
טרם
בוא
החושך
הזה
אשר
אני
בתוכו.
והיה
מכסה
מפני
אופל
גדול
אשר
נפל
עלי
ביום;
כדרך
"למה
יתן
לעמל
אור"
(איוב
ג
,
כ).
ואל
הרך
לבי
בתחלואיו
אשר
חלה
בי
(ע"פ
דב'
כט
,
כא)
ואירא
תמיד
מהיום
הבא
,
שלא
אכאב
בו
כאב
אנוש
,
ושדי
הבהילני
מפני
שלא
נצמתי
קודם
בא
חשך
הצרות
,
והיה
מכסה
ממני
אופל
המכאובים;
מה
שאני
לא
אירא
מהמות
,
באשר
הוא
סוף
כל
האדם
(ע"פ
קה'
ז
,
ב)
,
אבל
פחדתי
אל
אלו
המכאובים
אשר
לא
אוכל
לשאת
אותם.
הרך
-
מן
"מורך
בלבבם"
(וי'
כו
,
לו).