תנ"ך - להמטיר
על־ארץ
לא־איש
מדבר
לא־אדם
בו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
לְ֭הַמְטִיר
עַל־אֶ֣רֶץ
לֹא־אִ֑ישׁ
מִ֝דְבָּ֗ר
לֹא־אָדָ֥ם
בּֽוֹ:
(איוב פרק לח פסוק כו)
לְהַמְטִיר
עַל־אֶרֶץ
לֹא־אִישׁ
מִדְבָּר
לֹא־אָדָם
בּוֹ:
(איוב פרק לח פסוק כו)
להמטיר
על־ארץ
לא־איש
מדבר
לא־אדם
בו:
(איוב פרק לח פסוק כו)
להמטיר
על־ארץ
לא־איש
מדבר
לא־אדם
בו:
(איוב פרק לח פסוק כו)
על
-
ארץ
-
ט'
(בלישנא):
יר'
כה
,
יב;
יח'
כח
,
יז;
כט
,
יד;
לח
,
יא;
עמ'
ט
,
ו;
תה'
פא
,
ו;
קי
,
ו;
קמח
,
יג;
איוב
לח
,
כו.
וכל
'על
ארץ
מצרים'
דאוריתא
דכותהון.
על
ארץ
ט'
מכורתם
השלכתיך
פרזות
הבונה
בשמים
(כמלאת)
[כמלאות]
בצאתו
ידי[ן]
בגוים
הודו
להמטיר.
וכל
על
ארץ
מצרים
דאוריתא
דכות'
.
על
-
ארץ
-
ט'
וכל
על
ארץ
מצרים
דאור'
דכות'.
להמטיר
על
ארץ
לא
איש
-
להוריד
מטר
על
המדברות
שאין
בני
אדם
חונים
שם;
ומקרא
זה
דוגמת
"בארץ
לא
עבר
בה
איש
ולא
ישב
אדם
שם"
(יר'
ב
,
ו).
להמטיר
על
ארץ
לא
איש
מדבר
לא
אדם
בו.
להשביע
שואה
ומשואה
ולהצמיח
מוצא
דשא
-
לחיות
ולבהמות
ולבריות
הגדילין
במדבר
ולא
אדם
בו;
שאפילו
על
הבריות
הגדילין
במדבר
אני
מלא
רחמים
ומכלכלן
,
כל
שכן
אדם
שנברא
בצלם
ובדמות
(ראה
בר'
א
,
כז)
,
ואתה
אומר
שעויתי
הדין
שלך.
להמטיר
על
ארץ
ולא
איש
-
שאין
שם
יישוב
ואין
צורך
,
להשביע
שואה
-
מקום
שואה
ו"שאון"
(יר'
כה
,
לא)
מפני
בצורת
,
שהבריות
מתאוות
ומתפללות
למטר
,
ויש
צורך
ולהצמיח
מוצא
-
דרך
לבריות.
להמטיר
על
ארץ
לא
איש
-
רק
להחיות
כל
חיתו
יער
(ע"פ
תה'
נ
,
י).
ועל
מדבר
לא
אדם
בו
-
לדעת
נחש
שרף
ועקרב
(ע"פ
דב'
ח
,
טו).
מי
הוא
אשר
סידר
שפעם
ירד
המטר
על
המדברות
שלא
יגיע
ממנו
תועלת
לאנשים
,
ופעם
ירד
למקומות
הנעבדים
והנזרעים
להצמיח
מוצא
דשא
,
כדי
שישלם
בזה
הגעת
הרע
לרשעים.
להמטיר
על
ארץ
לא
איש
-
להודיע
כי
אין
המטר
בזכות
האדם
,
אכן
רחמיו
על
כל
מעשיו
(ע"פ
תה'
קמה
,
ט).