תנ"ך - וכי־יהיה
בקרחת
או
בגבחת
נגע
לבן
אדמדם
צרעת
פרחת
הוא
בקרחתו
או
בגבחתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְכִֽי־יִהְיֶ֤ה
בַקָּרַ֙חַת֙
א֣וֹ
בַגַּבַּ֔חַת
נֶ֖גַע
לָבָ֣ן
אֲדַמְדָּ֑ם
צָרַ֤עַת
פֹּרַ֙חַת֙
הִ֔וא
בְּקָרַחְתּ֖וֹ
א֥וֹ
בְגַבַּחְתּֽוֹ:
(ויקרא פרק יג פסוק מב)
וְכִי־יִהְיֶה
בַקָּרַחַת
אוֹ
בַגַּבַּחַת
נֶגַע
לָבָן
אֲדַמְדָּם
צָרַעַת
פֹּרַחַת
הִוא
בְּקָרַחְתּוֹ
אוֹ
בְגַבַּחְתּוֹ:
(ויקרא פרק יג פסוק מב)
וכי־יהיה
בקרחת
או
בגבחת
נגע
לבן
אדמדם
צרעת
פרחת
הוא
בקרחתו
או
בגבחתו:
(ויקרא פרק יג פסוק מב)
וכי־יהיה
בקרחת
או
בגבחת
נגע
לבן
אדמדם
צרעת
פרחת
הוא
בקרחתו
או
בגבחתו:
(ויקרא פרק יג פסוק מב)
וַאֲרֵי
יְהֵי
בְקַרחוּתָא
אוֹ
בִגלֵישׁוּתָא
מַכתָּשׁ
חִוָר
סָמוֹק
סְגִירוּת
סָגיָא
הִיא
בְּקַרחוּתֵיהּ
אוֹ
בִגלֵישׁוּתֵיהּ
:
וכי
-
יהיה
-
ד':
וי'
יג
,
מב;
*דב'
טו
,
כא;
יט
,
יא;
כא
,
כב.
בקרחתו
-
ג':
וי'
יג
,
מב
,
מג
,
נה.
בגבחתו
-
ג':
וי'
יג
,
מב
,
מג
,
נה.
וכי
-
יהיה
-
ד';
בקרחתו
-
ג'.
נגע
לבן
אדמדם
-
פתוך.
מניין
שאר
המראות?
תלמוד
לומר:
נגע
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
יא
,
ג).
וכי
יהיה
בקרחת
או
בגבחת
נגע
לבן
אדמדם
-
לא
שיהיה
קצת
הנגע
בקרחת
,
וישלם
שיעורו
במה
שהיה
ממנו
בגבחת
או
בשאר
עור
בשר
הנלוה
להם;
אבל
יחוייב
שיהיה
כלו
בקרחת
או
כלו
בגבחת.
ולזה
כפל
זה
הענין
,
ואמר:
בקרחתו
או
בגבחתו.
והנה
למדנו
מזה
,
שהנגע
הלבן
מטמא
עם
היותו
אדמדם
,
כמו
שמטמא
בהיותו
לבן
בלבד;
וזה
כולל
בכל
נגעי
צרעת
עור
בשר
,
ואע"פ
שלא
נזכר
זה
שם.
כי
הצרעת
הנזכרת
בזה
המקום
דינה
דין
צרעת
עור
בשר
,
כמו
שאמר:
כמראה
"צרעת
עור
בשר"
(להלן
,
מג).
צרעת
פורחת
היא
בקרחתו
או
בגבחתו
-
ולא
נשפוט
מפני
זה
שיהיה
הִמָרט
השער
בקרחת
או
בגבחת
בסבת
צרעת
,
אבל
ישוב
הקרח
או
הגבח
לטהרתו
בהרפא
זה
הנגע
שנתחדש
בקרחתו
או
בגבחתו
,
ואע"פ
שנשאר
הקרחת
או
הגבחת
על
עניינו.