תנ"ך - וראה
אתו
הכהן
והנה
שאת־הנגע
לבנה
אדמדמת
בקרחתו
או
בגבחתו
כמראה
צרעת
עור
בשר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְרָאָ֨ה
אֹת֜וֹ
הַכֹּהֵ֗ן
וְהִנֵּ֤ה
שְׂאֵת־הַנֶּ֙גַע֙
לְבָנָ֣ה
אֲדַמְדֶּ֔מֶת
בְּקָרַחְתּ֖וֹ
א֣וֹ
בְגַבַּחְתּ֑וֹ
כְּמַרְאֵ֥ה
צָרַ֖עַת
ע֥וֹר
בָּשָֽׂר:
(ויקרא פרק יג פסוק מג)
וְרָאָה
אֹתוֹ
הַכֹּהֵן
וְהִנֵּה
שְׂאֵת־הַנֶּגַע
לְבָנָה
אֲדַמְדֶּמֶת
בְּקָרַחְתּוֹ
אוֹ
בְגַבַּחְתּוֹ
כְּמַרְאֵה
צָרַעַת
עוֹר
בָּשָׂר:
(ויקרא פרק יג פסוק מג)
וראה
אתו
הכהן
והנה
שאת־הנגע
לבנה
אדמדמת
בקרחתו
או
בגבחתו
כמראה
צרעת
עור
בשר:
(ויקרא פרק יג פסוק מג)
וראה
אתו
הכהן
והנה
שאת־הנגע
לבנה
אדמדמת
בקרחתו
או
בגבחתו
כמראה
צרעת
עור
בשר:
(ויקרא פרק יג פסוק מג)
וְיִחזֵי
יָתֵיהּ
כָּהֲנָא
וְהָא
עַמִיק
מַכתָּשָׁא
חִוָר
סָמוֹק
בְּקַרחוּתֵיהּ
אוֹ
בִגלֵישׁוּתֵיהּ
כְּמִחזֵי
סְגִירוּת
מְשַׁך
בִּסרָא
:
בקרחתו
-
ג':
וי'
יג
,
מב
,
מג
,
נה.
בגבחתו
-
ג':
וי'
יג
,
מב
,
מג
,
נה.
כמראה
צרעת
עור
בשר
-
כמראה
הצרעת
האמור
בפרשת
עור
בשר:
"אדם
כי
יהיה
בעור
בשרו"
(לעיל
,
ב);
ומה
אמור
בו?
שמטמא
בארבע
מראות
,
שנידון
בשני
שבועות
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
יא
,
ב);
ולא
כמראה
צרעת
האמור
בשחין
ומכוה
,
שהוא
נידון
בשבוע
אחד;
ולא
כמראה
נתקין
של
מקום
שער
,
שאין
מטמאין
בארבע
מראות
[שׂאת
ותולדתה
,
בהרת
ותולדתה].
כמראה
צרעת
עור
בשר
-
שאר
הגוף.
כמראה
צרעת
עור
בשר
-
חלק;
דכיון
שנקרח
או
נגבח
,
דין
הנגע
שבו
כבשר
חלק.
וראה
אותו
הכהן
והנה
שאת
הנגע
לבנה
אדמדמת
בקרחתו
או
בגבחתו
כמראה
צרעת
עור
בשר
-
הרצון
בזה
,
שיראה
אותו
הכהן
באופן
ראייתו
צרעת
עור
בשר
,
להסגיר
ולטמא
ולטהר
,
כי
דיניהם
שוים.
אלא
שבזה
הנגע
לא
יקרה
שיהפך
שערו
ללבן
,
מפני
שאין
בו
שער;
ואמנם
יטמא
בפשיון
ובמחיה.
וזכרה
התורה
זה
המראה
הלבן
אדמדם
בשאת
,
וממנו
נלמד
שכן
העניין
בשאר
מראות
הנגעים;
ולזה
כללה
אותם
תחלה
במה
שאמרה:
"נגע
לבן
אדמדם"
(לעיל
,
מב).
ולפי
מה
שנתבאר
בזה
המקום
,
שדין
הקרחת
והגבחת
הוא
דין
עור
בשר
,
הנה
נלמד
מזה
שכבר
ינהג
בהם
דין
נגעי
שחין
ומכוה
,
כמו
העניין
בשאר
עור
בשר.
והנה
אמר
"איש"
(לעיל
,
מ)
בזאת
הפרשה
,
לפי
שהקרחות
והגבחות
הוא
יותר
נמצא
בו
,
ולא
ימצא
באשה
כי
אם
על
דרך
הזרות
הנפלא.
אבל
על
כל
פנים
יתבאר
מטבע
העניין
בעצמו
,
שדינו
שוה
לאיש
ולאשה
,
כי
בהפקד
השער
מאלו
המקומות
ישוב
העור
במדרגת
עור
בשר.