תנ"ך - והיה
הנגע
ירקרק׀
או
אדמדם
בבגד
או
בעור
או־בשתי
או־בערב
או
בכל־כלי־עור
נגע
צרעת
הוא
והראה
את־הכהן:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיָ֨ה
הַנֶּ֜גַע
יְרַקְרַ֣ק׀
א֣וֹ
אֲדַמְדָּ֗ם
בַּבֶּגֶד֩
א֨וֹ
בָע֜וֹר
אֽוֹ־בַשְּׁתִ֤י
אוֹ־בָעֵ֙רֶב֙
א֣וֹ
בְכָל־כְּלִי־ע֔וֹר
נֶ֥גַע
צָרַ֖עַת
ה֑וּא
וְהָרְאָ֖ה
אֶת־הַכֹּהֵֽן:
(ויקרא פרק יג פסוק מט)
וְהָיָה
הַנֶּגַע
יְרַקְרַק׀
אוֹ
אֲדַמְדָּם
בַּבֶּגֶד
אוֹ
בָעוֹר
אוֹ־בַשְּׁתִי
אוֹ־בָעֵרֶב
אוֹ
בְכָל־כְּלִי־עוֹר
נֶגַע
צָרַעַת
הוּא
וְהָרְאָה
אֶת־הַכֹּהֵן:
(ויקרא פרק יג פסוק מט)
והיה
הנגע
ירקרק׀
או
אדמדם
בבגד
או
בעור
או־בשתי
או־בערב
או
בכל־כלי־עור
נגע
צרעת
הוא
והראה
את־הכהן:
(ויקרא פרק יג פסוק מט)
והיה
הנגע
ירקרק׀
או
אדמדם
בבגד
או
בעור
או־בשתי
או־בערב
או
בכל־כלי־עור
נגע
צרעת
הוא
והראה
את־הכהן:
(ויקרא פרק יג פסוק מט)
וִיהֵי
מַכתָּשָׁא
יָרוֹק
אוֹ
סָמוֹק
בִּלבוּשָׁא
אוֹ
בְמַשׁכָּא
אוֹ
בְשִׁתיָא
אוֹ
בְעִרבָּא
אוֹ
בְכָל
מָן
דִּמשַׁך
מַכתָּשׁ
סְגִירוּתָא
הוּא
וְיִתַּחזֵי
לְכָהֲנָא
:
צרעת
הוא
-
ד'
(גם
שלא
בצמידות):
וי'
יג
,
ג
,
טו
,
ל
,
מט.
ירקרק
-
ירוק
שבירוקין
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
יד
,
ב).
אדמדם
-
אדום
שבאדומים
(ראה
שם).
ירקרק
-
מגזרת
"ירק"
(בר'
א
,
ל)
,
כי
העין
כמוהו.
וזה
כפול
לחסרון
,
וכן
"שחרחורת"
(שה"ש
א
,
ו);
ויש
אומרים
הפך
הדבר.
והיה
הנגע
ירקרק
או
אדמדם
-
הנה
מפני
שההכפל
בכל
העניינים
הוא
לחזק
,
הנה
ירצה
בזה
'ירוק
מאד'
או
'אדום
מאד'.