תנ"ך - שבר
תחת
שבר
עין
תחת
עין
שן
תחת
שן
כאשר
יתן
מום
באדם
כן
ינתן
בו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
שֶׁ֚בֶר
תַּ֣חַת
שֶׁ֔בֶר
עַ֚יִן
תַּ֣חַת
עַ֔יִן
שֵׁ֖ן
תַּ֣חַת
שֵׁ֑ן
כַּאֲשֶׁ֨ר
יִתֵּ֥ן
מוּם֙
בָּאָדָ֔ם
כֵּ֖ן
יִנָּ֥תֶן
בּֽוֹ:
(ויקרא פרק כד פסוק כ)
שֶׁבֶר
תַּחַת
שֶׁבֶר
עַיִן
תַּחַת
עַיִן
שֵׁן
תַּחַת
שֵׁן
כַּאֲשֶׁר
יִתֵּן
מוּם
בָּאָדָם
כֵּן
יִנָּתֶן
בּוֹ:
(ויקרא פרק כד פסוק כ)
שבר
תחת
שבר
עין
תחת
עין
שן
תחת
שן
כאשר
יתן
מום
באדם
כן
ינתן
בו:
(ויקרא פרק כד פסוק כ)
שבר
תחת
שבר
עין
תחת
עין
שן
תחת
שן
כאשר
יתן
מום
באדם
כן
ינתן
בו:
(ויקרא פרק כד פסוק כ)
תְּבָרָא
חֲלָף
תְּבָרָא
עֵינָא
חֲלָף
עֵינָא
שִׁנָא
חֲלָף
שִׁנָא
כְּמָא
דִיהַב
מוּמָא
בֶּאֱנָשָׁא
כֵּין
יִתיְהֵיב
בֵּיהּ
:
כן
ינתן
בו
-
פירשוהו
רבותינו
(ב"ק
פד
,
א)
,
שאין
נתינת
מום
ממש
,
אלא
תשלומי
ממון:
שָׁמִין
אותו
כעבד;
לכך
כתב
בו
לשון
'נתינה'.
כן
יעשה
לו
-
ואמר
שמשון:
"כן
עשיתי
להם"
(שו'
טו
,
יא).
והגאון
הביא
ראיות
משקול
הדעת
,
כי
לא
יתכן
להיות
שבר
תחת
שבר;
כי
הראשון
בא
בלא
כוונה
,
ואיך
יתכן
לעשות
שבר
כמוהו?
ואם
הוא
במקום
מסוכן
,
הנה
ימות;
וכן
בעין.
ומי
שסר
שלישית
אור
עינו
,
איך
יוכל
אדם
לעשות
כן
בעין
החובל?
על
כן
דברי
הקבלה
אמת
,
כי
פירוש
אלה
-
שיש
עליו
שכר
,
ולהוציא
עינו
אם
לא
יפדנו.
ואם
טענו
עלינו:
אם
היה
החובל
עני?
ותשובתינו
,
כי
על
רוב
דבר
הכתוב;
ושמא
יעשיר
העני?
גם
זאת
התשובה
על
הטוענים:
אם
היה
חובל
העין
עור?
כן
ינתן
בו
-
יש
בי"ת
תחת
'על'
,
כמו
"אשר
אני
רוכב
בה"
(נחמ'
ב
,
יב)
,
ורבים
כן.
או
פירושו:
כן
ינתן
בו
-
אם
לא
יפדה.