תנ"ך - ואם־לא
תשיג
ידו
לשתי
תרים
או
לשני
בני־יונה
והביא
את־קרבנו
אשר
חטא
עשירת
האפה
סלת
לחטאת
לא־ישים
עליה
שמן
ולא־יתן
עליה
לבנה
כי
חטאת
הוא:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאִם־לֹא֩
תַשִּׂ֨יג
יָד֜וֹ
לִשְׁתֵּ֣י
תֹרִ֗ים
אוֹ֘
לִשְׁנֵ֣י
בְנֵי־יוֹנָה֒
וְהֵבִ֨יא
אֶת־קָרְבָּנ֜וֹ
אֲשֶׁ֣ר
חָטָ֗א
עֲשִׂירִ֧ת
הָאֵפָ֛ה
סֹ֖לֶת
לְחַטָּ֑את
לֹא־יָשִׂ֨ים
עָלֶ֜יהָ
שֶׁ֗מֶן
וְלֹא־יִתֵּ֤ן
עָלֶ֙יהָ֙
לְבֹנָ֔ה
כִּ֥י
חַטָּ֖את
הִֽוא:
(ויקרא פרק ה פסוק יא)
וְאִם־לֹא
תַשִּׂיג
יָדוֹ
לִשְׁתֵּי
תֹרִים
אוֹ
לִשְׁנֵי
בְנֵי־יוֹנָה
וְהֵבִיא
אֶת־קָרְבָּנוֹ
אֲשֶׁר
חָטָא
עֲשִׂירִת
הָאֵפָה
סֹלֶת
לְחַטָּאת
לֹא־יָשִׂים
עָלֶיהָ
שֶׁמֶן
וְלֹא־יִתֵּן
עָלֶיהָ
לְבֹנָה
כִּי
חַטָּאת
הִוא:
(ויקרא פרק ה פסוק יא)
ואם־לא
תשיג
ידו
לשתי
תרים
או
לשני
בני־יונה
והביא
את־קרבנו
אשר
חטא
עשירת
האפה
סלת
לחטאת
לא־ישים
עליה
שמן
ולא־יתן
עליה
לבנה
כי
חטאת
הוא:
(ויקרא פרק ה פסוק יא)
ואם־לא
תשיג
ידו
לשתי
תרים
או
לשני
בני־יונה
והביא
את־קרבנו
אשר
חטא
עשירת
האפה
סלת
לחטאת
לא־ישים
עליה
שמן
ולא־יתן
עליה
לבנה
כי
חטאת
הוא:
(ויקרא פרק ה פסוק יא)
וְאִם
לָא
תַדבֵּיק
יְדֵיהּ
לִתרֵין
שַׁפנִינִין
אוֹ
לִתרֵין
בְּנֵי
יוֹנָה
וְיַיתֵי
יָת
קֻרבָּנֵיהּ
דְּחָב
חַד
מִן
עַסרָא
בִתלָת
סְאִין
סֻלתָּא
לְחַטָתָא
לָא
יְשַׁוֵי
עֲלַהּ
מִשׁחָא
וְלָא
יִתֵּין
עֲלַהּ
לְבוֹנְתָא
אֲרֵי
חַטָתָא
הִיא
:
האפה
-
ב'
חסר:
וי'
ה
,
יא;
ו
,
יג.
ולא
-
יתן
-
ג':
שמ'
יב
,
כג;
*וי'
ה
,
יא;
*במ'
ה
,
טו.
לבנה
-
ב'
חסר:
כל
אורייתא
(וי'
ב
,
א
,
טו;
ה
,
יא;
כד
,
ז;
במ'
ה
,
טו
-
כל
אלה
נמנים
כאחד);
יש'
סו
,
ג.
ולא
-
יתן
ג'
ולא
יתן
המשחית
לבא
אל
בתיכם
לנגף
ואם
לא
תשיג
ידו
והביא
האיש
את
אשתו.
האפה
-
ב'
חס';
ולא
-
יתן
-
ג'.
כי
חטאת
היא
-
ואין
בדין
שיהא
קרבנה
מהודר
(ראה
מנחות
ו
,
א).
עשירית
האיפה
-
מאכל
לאיש
אחד
ביום
אחד.
ואם
לא
תשיג
ידו
לשתי
תורים
או
לשני
בני
יונה
והביא
את
קרבנו
-
שהיה
עני
בעת
הבאת
קרבנו.
לחטאת
-
שיהיו
כל
מעשיה
לשם
חטאת.
לא
ישים
עליה
שמן
-
זו
מצות
'לא
תעשה'
,
שלא
ישים
עליה
שמן
,
כמו
העניין
בשאר
מנחות
שבאות
נדבה.
ולא
יתן
עליה
לבונה
-
הוא
גם
כן
מצות
'לא
תעשה'.
והנה
סיבת
זה
החלוף
בין
זאת
המנחה
ומנחת
נדבה
הוא
,
כי
חטאת
היא
-
רוצה
לומר
,
שהיא
באה
על
חטאת
,
ולזה
הוסר
הנוי
והיופי
ממנה.