תנ"ך - כאשר
תדר
נדר
לאלהים
אל־תאחר
לשלמו
כי
אין
חפץ
בכסילים
את
אשר־תדר
שלם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כַּאֲשֶׁר֩
תִּדֹּ֨ר
נֶ֜דֶר
לֵאלֹהִ֗ים
אַל־תְּאַחֵר֙
לְשַׁלְּמ֔וֹ
כִּ֛י
אֵ֥ין
חֵ֖פֶץ
בַּכְּסִילִ֑ים
אֵ֥ת
אֲשֶׁר־תִּדֹּ֖ר
שַׁלֵּֽם:
(קהלת פרק ה פסוק ג)
כַּאֲשֶׁר
תִּדֹּר
נֶדֶר
לֵאלֹהִים
אַל־תְּאַחֵר
לְשַׁלְּמוֹ
כִּי
אֵין
חֵפֶץ
בַּכְּסִילִים
אֵת
אֲשֶׁר־תִּדֹּר
שַׁלֵּם:
(קהלת פרק ה פסוק ג)
כאשר
תדר
נדר
לאלהים
אל־תאחר
לשלמו
כי
אין
חפץ
בכסילים
את
אשר־תדר
שלם:
(קהלת פרק ה פסוק ג)
כאשר
תדר
נדר
לאלהים
אל־תאחר
לשלמו
כי
אין
חפץ
בכסילים
את
אשר־תדר
שלם:
(קהלת פרק ה פסוק ג)
בְּעִידָּן
דְּתִידַּר
נִדרָא
קֳדָם
יְיָ
לָא
תְעַכֵּיב
לְשַׁלָמוּתֵיהּ
אֲרוּם
בְּגֵין
כֵּין
לֵית
רַעֲוָא
דַייָ
בְּטִפְּשַׁיָא
מִן
בִּגלַל
דִּמעַכְּבִין
נִדרֵיהוֹן
וְלָא
מְשַׁלְמִין
וְאַנתּ
יָת
דִּי
תִנדַּר
שַׁלֵם
:
תאחר
-
ד':
*שמ'
כב
,
כח;
דב'
כג
,
כב;
יש'
מו
,
יג;
*קה'
ה
,
ג.
וג':
תאַחַר
-
תה'
מ
,
יח;
ע
,
ו;
דנ'
ט
,
יט.
תאחר
ד'
וסימנהון
מלאתך
ודמעך
כי
תדר
נדר
ליי'
אלהיך
קרבתי
צדקתי
כאשר
תדר
נדר.
וג'
תאַחַר.
נדר
לאלהים
-
ל';
תאחר
-
ד'.
אין
חפץ
בכסילים
-
אין
חפץ
להקדוש
ברוך
הוא
ברשעים
הנודרין
ואין
משלמים.
[(ת"ג:)
יש
מפרשין
כי
אין
חפץ
בכסילים
-
אינו
חפץ
בתקוות
המתנת
זמן
,
אלא
מה
שתדור
שלם
מיד;
כמו
"ישמו
כסלם
באלהים"
(ראה
תה'
עח
,
ז);
"לזהב
כסלי"
(ראה
איוב
לא
,
כד).]
כאשר
תדר
נדר
להקדוש
ברוך
הוא
בעת
תפילתך
,
אל
תאחר
לשלמו;
וכן
הוא
המנהג
לנדור
בשעת
תפילה.
כי
אין
חפץ
של
הקדוש
ברוך
הוא
בכסילים
שנודרין
ואין
משלימין
,
ועל
כן
אמרתי
לך:
את
אשר
תדור
שלם.
שהרי
טוב
ומשובח
הוא
מי
שאינו
נודר
כל
עיקר
,
ממי
שנודר
ואינו
משלם.
כאשר
תדור
נדר
לאלהים
וגו'
,
כי
אין
חפץ
בכסילים
-
אילו
שמאחרין
את
נדרם
,
אע"פ
שמשלמין
אותו
לאחר
זמן
,
אין
חפץ
להקדוש
ברוך
הוא
בהם.
את
אשר
תדור
שלם
-
לאלתר.
כאשר.
כאשר
צויתיך
שתשמר
בבית
האלהים
בדבריך
(ראה
לעיל
,
א)
,
גם
כן
אתה
חייב
להשמר
בכל
מקום.
וכל
עת
שתזכור
השם
או
תדור
נדר
לו
,
תשמור
מוצא
שפתיך
(ע"פ
דב'
כג
,
כד);
ולא
תהיה
מן
הכסילים
,
כי
אין
חפץ
בם.
והזהירו
עוד
בכשרון
המעשה
ממה
שיביא
למיעוט
ההאמנה
בשם
יתעלה
,
ולזה
אמר:
כאשר
תדור
נדר
לאלהים
אל
תאחר
לשלמו
-
כי
האיחור
מלשלם
אותו
יביא
למיעוט
יראת
השם
יתעלה
ולמיעוט
ההאמנה
בו.
כי
אין
חפץ
לשם
יתעלה
בכסילים
,
אשר
לא
יזהרו
במה
שיאמרו
ויתנחמו
אחר
כן.
אבל
ראוי
שתשלם
אשר
תדור
,
או
לא
תדור
כלל.
וכאשר
תדור
-
כלומר:
היזהר
תחילה
בשעת
נדרך
,
ולאחר
שנדרת
-
היזהר
שלא
תאחר
לשלמו.
כי
אין
חפץ
בכסילים
-
אין
הבורא
חפץ
בדבריהם.