תנ"ך - וישב
ארצו
ברכוש
גדול
ולבבו
על־ברית
קדש
ועשה
ושב
לארצו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְיָשֹׁ֤ב
אַרְצוֹ֙
בִּרְכ֣וּשׁ
גָּד֔וֹל
וּלְבָב֖וֹ
עַל־בְּרִ֣ית
קֹ֑דֶשׁ
וְעָשָׂ֖ה
וְשָׁ֥ב
לְאַרְצֽוֹ:
(דניאל פרק יא פסוק כח)
וְיָשֹׁב
אַרְצוֹ
בִּרְכוּשׁ
גָּדוֹל
וּלְבָבוֹ
עַל־בְּרִית
קֹדֶשׁ
וְעָשָׂה
וְשָׁב
לְאַרְצוֹ:
(דניאל פרק יא פסוק כח)
וישב
ארצו
ברכוש
גדול
ולבבו
על־ברית
קדש
ועשה
ושב
לארצו:
(דניאל פרק יא פסוק כח)
וישב
ארצו
ברכוש
גדול
ולבבו
על־ברית
קדש
ועשה
ושב
לארצו:
(דניאל פרק יא פסוק כח)
וישב
-
ה"י
(רפין):
ראה
דנ'
יא
,
י.
וישב
-
מלך
הרומי
לארצו
מעל
מלך
הנגב
ברכוש
גדול.
ולבבו
על
ברית
קודש
-
להפר
בריתו
מעל
ישראל.
ועשה
-
כלומר:
והצליח
ושב
לארצו.
וישוב
-
מלך
צפון
לארצו.
ולבבו
על
ברית
קודש
-
להפר;
הוא
הברית
שהיתה
בין
מלכי
רומא
ובין
יהודה
בן
חשמונאי.
ואחר
שעשה
חפצו
ושב
לארצו
-
למועד
שנה
אחרת
ישוב.
ובא
בנגב
-
היא
פאת
מצרים.
וטעם
ולא
תהיה
כראשונה
וכאחרונה
-
כי
בביאה
ראשונה
עשה
כל
חפצו
,
וככה
בביאה
אחרונה
,
שהיא
השלישית
-
שהחריב
בית
המקדש
,
גם
מצרים;
כי
בביאה
השנית
היא
האמצעית
,
יהיה
כחלש.
וכן
כתוב
ובאו
בו
-
ובאו
עמים:
ציים
-
הם
האניות
,
וכתים
-
הם
אנשי
רומא.
ונכאה
-
זה
מלך
צפון.
ושב
-
לארצו
בבשת
פנים.
וזעם
על
ברית
קדש
(בנוסחנו:
קודש)
-
הוא
אגריפס.
ועשה
-
חיל
כבד.
ושב
-
לנגב
,
ויבן.
עוזבי
ברית
קדש
(בנוסחנו:
קודש)
-
הם
אנשי
ירושלם
,
שקשרו
על
מלך
רומא
והרגו
אנשיו.
והנה
ישוב
מלך
הצפון
אל
ארצו
ברכוש
גדול.
ולבבו
-
ורצונו
-
יהיה
על
ברית
עם
קודש.
רוצה
לומר
,
כי
מחשבתו
להפר
הברית
אשר
להם
עם
ישראל
,
כמו
שזכר
בסיפורים.
ועשה
-
כנגד
ישראל
,
ואחר
ישוב
לארצו.
וישוב
-
מלך
הצפון
לארצו
ברכוש
גדול
,
ולבבו
תמיד
להרע
על
ברית
קדש
-