תנ"ך - וזרעים
ממנו
יעמדו
וחללו
המקדש
המעוז
והסירו
התמיד
ונתנו
השקוץ
משמם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּזְרֹעִ֖ים
מִמֶּ֣נּוּ
יַעֲמֹ֑דוּ
וְחִלְּל֞וּ
הַמִּקְדָּ֤שׁ
הַמָּעוֹז֙
וְהֵסִ֣ירוּ
הַתָּמִ֔יד
וְנָתְנ֖וּ
הַשִּׁקּ֥וּץ
מְשֹׁמֵֽם:
(דניאל פרק יא פסוק לא)
וּזְרֹעִים
מִמֶּנּוּ
יַעֲמֹדוּ
וְחִלְּלוּ
הַמִּקְדָּשׁ
הַמָּעוֹז
וְהֵסִירוּ
הַתָּמִיד
וְנָתְנוּ
הַשִּׁקּוּץ
מְשֹׁמֵם:
(דניאל פרק יא פסוק לא)
וזרעים
ממנו
יעמדו
וחללו
המקדש
המעוז
והסירו
התמיד
ונתנו
השקוץ
משמם:
(דניאל פרק יא פסוק לא)
וזרעים
ממנו
יעמדו
וחללו
המקדש
המעוז
והסירו
התמיד
ונתנו
השקוץ
משמם:
(דניאל פרק יא פסוק לא)
המעוז
-
ב':
שו'
ו
,
כו;
דנ'
יא
,
לא.
השקוץ
-
ב'
מלא
(בלישנא):
דנ'
יא
,
לא;
יב
,
יא.
המעוז
-
ב';
השקוץ
-
ב'
מל'.
וזרועים
ממנו
יעמודו
-
ישלח
שריו
וגבוריו
לירושלים.
וחללו
-
מעון
בית
המקדש.
וחללו
המקדש
המעוז
-
שהיה
לישראל
,
כמו
"גאון
עזכם"
(וי'
כו
,
יט);
ובאה
זאת
המלה
על
דרך
"הארון
הברית"
(יהו'
ג
,
יד)
,
שפירושו:
'הארון
,
ארון
הברית'.
וככה
"הספר
המקנה"
(יר'
לב
,
יב);
"היין
החמה"
(יר'
כה
,
טו).
ונתנו
-
במקום
הדביר
התועבה
,
וזהו
השקוץ
שומם
(ע"פ
דנ'
יב
,
יא).
עתה
ספר
חרבן
בית
שיני;
ויש
לתמוה
מחכמים
צדוקים
(קראים)
,
שפירשו
זה
לעתיד
ואמרו
,
כי
המקדש
הוא
מֶיכָּה
,
שיחוגו
עליה
הישמעאלים
,
והסירו
התמיד
-
החמש
תפילות
,
ונתנו
השיקוץ
-
עבודה
זרה.
ואילו
התועים
,
איך
יתכן
שיקרא
'מקדש'
,
רק
ירושלם
לבדה?!
וככה
שְמָהּ
בלשון
ישמעאל!
בית
המקדש
,
ואיך
הוא
מיכה?!
'קדש'
והלא
פקחו
אלה
העורים
את
עיניהם
וראו
,
כי
יש
במיכה
שקוץ
עד
היום?!
והוא
מרקוליס
,
שאליו
יחוגו
כל
ישמעאל
ממזרח
וממערב
לזרוק
אבנים
שם;
ואלה
המפרשים
חללו
המקדש.
והגאון
ז"ל
אמר
,
כי
"ועשה
כרצונו
המלך"
(להלן
,
לו)
-
זהו
הקדרי
,
ראש
מלכות
ישמעאל;
וזה
לא
יתכן
,
כי
כתוב:
"ועל
חמדת
נשים...
לא
יבין"
(להלן
,
לז)
,
וזה
היה
אוהב
נשים!
ופירש
"נשים"
-
מדינות
,
וזה
קרוב
אל
דרש
ואיננו
פשט.
ועוד
,
מה
יעשה
בכתוב
"לאלוה
אשר
לא
ידעוהו
אבותיו"
(להלן
,
לח)?
ועוד
,
אם
"אלוה"
-
נכרי
,
אין
תשובה
ממרקוליס
,
כי
זה
"ידעוהו
אבותיו"
(שם)
,
ולא
סרו
אנשי
מיכה
למשמעתו
עד
שנשבע
להם
שלא
יסיר
עבודת
מרקוליס
,
ואין
צורך
להאריך.
ובן
היוצר
חבר
ספר
במועד
הקץ
,
וגם
נפצתי
דבריו
ככלי
יוצר
(ע"פ
תה'
ב
,
ט)
טרם
בא
מועדו
,
כי
הוא
מקוה
מועד
עבר
,
וכלל
אומר
דבריו
בדברי
קץ.
גם
דברי
רבי
שלמה
בן
גבירול
-
רצה
לקשור
הקץ
במחברת
הגדולה
על
שני
הכוכבים
העליונים
,
גם
דברי
רבי
אברהם
הנשיא
ב'ספר
קצים'
,
ודברי
היוצר
ודברי
רבי
יצחק
בן
לב
,
וכל
החושבים
המלות
או
האותיות
בחשבון
גימטריא
-
הכל
הבל
ורעות
רוח;
כי
דניאל
לא
ידע
הקץ
ואף
כי
הבאים
אחריו
,
רק
רמז
המלאך
דבר
,
כאשר
אפרש
,
רק
לא
פירש
מתי
יהיה.
וזרועים
ממנו
יעמדו
-
ממלך
הצפון
,
הן
אספסיינוס
וטיטוס.
המקדש
המעוז
-
עיניינו:
המקדש
מקדש
המעוז;
וכן:
"הארון
הברית"
(יהו'
ג
,
יד)
-
[הארון]
ארון
הברית;
"היין
החימה"
(יר'
כה
,
טו)
-
[היין]
יין
החימה;
"אלהים
צבאות"
(תה'
פ
,
ה)
-
אלהים
אלהי
הצבאות;
"האהלה
שרה
אמו"
(בר'
כד
,
סז)
-
[האהלה]
אהל
שרה
אמו;
"והנבואה
עודד
הנביא"
(דה"ב
טו
,
ח)
-
והנבואה
נבואת
עודד
הנביא;
"כסאך
אלהים"
(תה'
מה
,
ז)
-
כסאך
כסא
אלהים.
והנה
מי
שהיו
זרועים
ממנו
,
והם
הרומניים
,
יעמדו
,
ותהיה
המלוכה
להם
,
והיא
מלכות
רביעית
,
והמלכות
ההוא
יחללו
המקדש
,
מקדש
המעוז
,
והוא
המקדש
שבנה
הורדוס
,
שהיה
בניין
חזק
מאד
ועצום.
והסירו
מהמקדש
עבודת
קרבן
התמיד
,
ומה
שימשך
לו
משאר
הקרבנות.
ויתנו
במקדש
השקוץ
,
והוא
צלם
עבודה
זרה
שלהם
,
שחשבו
שיהיה
משומם
ישראל.
כי
כן
סופר
בסיפורי
אלו
הקורות.
וזרועים
ממנו
יעמודו
-
ממלך
הצפון
יעמדו
זרועים
שיחללו
המקדש
המעוז
-
ויחריבו
אותו
ויוליכו
ישראל
בגלות;
ואלו
הן
אספסיאניס
וטיטוס
שהחריבו
את
המקדש
ונתנו
בו
השיקוץ
משומם
-
זהו
הפסל
שלהם.