תנ"ך - והיתית
אבן
חדה
ושמת
על־פם
גבא
וחתמה
מלכא
בעזקתה
ובעזקת
רברבנוהי
די
לא־תשנא
צבו
בדניאל:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהֵיתָ֙יִת֙
אֶ֣בֶן
חֲדָ֔ה
וְשֻׂמַ֖ת
עַל־פֻּ֣ם
גֻּבָּ֑א
וְחַתְמַ֨הּ
מַלְכָּ֜א
בְּעִזְקְתֵ֗הּ
וּבְעִזְקָת֙
רַבְרְבָנ֔וֹהִי
דִּ֛י
לָא־תִשְׁנֵ֥א
צְב֖וּ
בְּדָנִיֵּֽאל:
(דניאל פרק ו פסוק יח)
וְהֵיתָיִת
אֶבֶן
חֲדָה
וְשֻׂמַת
עַל־פֻּם
גֻּבָּא
וְחַתְמַהּ
מַלְכָּא
בְּעִזְקְתֵהּ
וּבְעִזְקָת
רַבְרְבָנוֹהִי
דִּי
לָא־תִשְׁנֵא
צְבוּ
בְּדָנִיֵּאל:
(דניאל פרק ו פסוק יח)
והיתית
אבן
חדה
ושמת
על־פם
גבא
וחתמה
מלכא
בעזקתה
ובעזקת
רברבנוהי
די
לא־תשנא
צבו
בדניאל:
(דניאל פרק ו פסוק יח)
והיתית
אבן
חדה
ושמת
על־פם
גבא
וחתמה
מלכא
בעזקתה
ובעזקת
רברבנוהי
די
לא־תשנא
צבו
בדניאל:
(דניאל פרק ו פסוק יח)
אתונא
וכרסיא
ורמיו
רמיו
עזקה
דגבא
ורמו
רמו
וכל
חד
וחד
לית
כות'.
והיתית
-
ל';
בעזקתה
-
ל';
צבו
-
ל'.
והיתית
אבן
חדא
-
והובאת
אבן
אחת.
בכל
ארץ
בבל
אין
אבן
כי
אם
לבנים
,
כמו
שנאמר
"הבה
נלבנה
לבנים"
(בר'
יא
,
ג);
למדנו
שאין
אבן
בבבל
,
ולפי
שעה
הביאוה
מלאכים
מארץ
ישראל.
[אם
התנה
במעשה
בראשית
על
הים
שיקרע
לבני
ישראל
,
ועל
האש
שיצטנן
לחנניה
וחביריו
,
ועל
האריות
מהזיק
לדניאל
,
לא
התנה
על
זריקת
אבן
וזיין
שלא
יזיק
באדם.
והמלך
אמר:
מעם
האריות
אי
אפשר
לסלקו
,
שכבר
נגזרה
גזירה
,
אזהר
בו
מהזקת
אדם
,
והנס
אם
יבא
-
יבא].
ושמת
על
פום
גובא
-
הושמה
על
פי
הגומא.
בעזקתיה
-
בטבעתו
,
שלא
יזיזוה
ממקומו
וישליכו
עליו
אבנים
להרגו.
די
לא
תשנא
צבו
בדניאל
-
שלא
ישתנה
רצונו
,
כלומר
שלא
יעשו
לו
היזק
שלא
כרצונו.
בעזקתיה
-
בטבעתו
,
ויש
אומרים
כי
כן
"ויעזקהו"
(יש'
ה
,
ב;
ראה
רש"י
שם).
והובאה
אבן
אחת
והושמה
על
פי
הבור
,
וחתם
אותה
המלך
בטבעתו
ובטבעת
שריו
,
אשר
לא
ישתנה
הרצון
לדניאל.
די
לא
תשנא
צבו
-
רצון
,
כלומר:
הם
חתמו
בטבעתם
שלא
ישנה
המלך
להצילו
,
והמלך
חתם
בטבעתו
שהם
לא
ישנו
רצונם
להזיקו;
אלא
אם
יינזק
מן
החיות
-
יינזק
,
ואם
יינצל
-
יינצל.