תנ"ך - ועין
אלההם
הות
על־שבי
יהודיא
ולא־בטלו
המו
עד־טעמא
לדריוש
יהך
ואדין
יתיבון
נשתונא
על־דנה:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְעֵ֣ין
אֱלָהֲהֹ֗ם
הֲוָת֙
עַל־שָׂבֵ֣י
יְהוּדָיֵ֔א
וְלָא־בַטִּ֣לוּ
הִמּ֔וֹ
עַד־טַעְמָ֖א
לְדָרְיָ֣וֶשׁ
יְהָ֑ךְ
וֶאֱדַ֛יִן
יְתִיב֥וּן
נִשְׁתְּוָנָ֖א
עַל־דְּנָֽה:
פ
(עזרא פרק ה פסוק ה)
וְעֵין
אֱלָהֲהֹם
הֲוָת
עַל־שָׂבֵי
יְהוּדָיֵא
וְלָא־בַטִּלוּ
הִמּוֹ
עַד־טַעְמָא
לְדָרְיָוֶשׁ
יְהָךְ
וֶאֱדַיִן
יְתִיבוּן
נִשְׁתְּוָנָא
עַל־דְּנָה:
פ
(עזרא פרק ה פסוק ה)
ועין
אלההם
הות
על־שבי
יהודיא
ולא־בטלו
המו
עד־טעמא
לדריוש
יהך
ואדין
יתיבון
נשתונא
על־דנה:
פ
(עזרא פרק ה פסוק ה)
ועין
אלההם
הות
על־שבי
יהודיא
ולא־בטלו
המו
עד־טעמא
לדריוש
יהך
ואדין
יתיבון
נשתונא
על־דנה:
פ
(עזרא פרק ה פסוק ה)
ועין
-
ח':
יהו'
טו
,
לד
,
סב;
יט
,
כא
(פעמיים)
,
לז;
זכ'
יא
,
יז;
איוב
כד
,
טו;
*עז'
ה
,
ה.
ועין
-
ג':
זכ'
יא
,
יז;
איוב
כד
,
טו;
עז'
ה
,
ה.
וכל
שם
קרייה.
(זהו
נוסח
אחר
של
ההערה
הנ"ל).
אלההם
-
ב'
וחסר:
עז'
ה
,
ה;
ז
,
טז.
ועין
ח'
וסימנהון
וזנוח
ועין
גנים
ורמת
ועין
גנים
שנים
בו
והנבשן
ועיר
המלח
וקדש
ואדרעי
ועין
ימינו
כהה
תכהה
ועין
נאף
שמרה
נשף
ועין
אלההם.
ועין
-
ח';
אלההם
-
ב'
וחס';
ואדין
-
ל';
יתיבון
-
ל'
ומל'.
ועין
אלההום
-
ועינו
של
הקדוש
ברוך
הוא
שהוא
אלהיהם
היתה
על
זקני
היהודים
להעלותם
במלאכת
הבנין.
ולא
בטלו
המו
-
ולא
בטלו
הם
את
הבונים.
עד
טעמא
לדריוש
יהך
-
והשיבו
זקני
היהודים
דבר
לאותן
הצרים
שלא
יבטלו
את
הבנין
עד
אשר
ילך
הדבר
לדריוש
המלך.
ואדין
יתיבון
-
ואז
ישיבו
היהודים
,
כתב
הנשתון
על
כך
על
תשובתו
של
דריוש.
ועין
אלהיהם
היתה
על
זקני
יהודה
ולא
בטלו
אותם
ממלאכתם
עד
יגיע
הדבר
לדריוש
,
ואז
ישיבו
כתב
על
זה.
ועין
אלההום
-
הכתוב
יספר
,
כי
השם
עֲזָרָם
ולא
בטלו
המו.
והה"א
אחרונה
במלת
אלההום
-
מן
'להום'.
ובספרד
יאמר:
אלהא
די
להום.
יהך
-
'ילך'
,
כתרגום
"תלכו
עמי
בקרי"
(וי'
כו
,
כא
ות"א
שם).
ועין
אלההום
-
גם
זה
אמר
בעל
הספר:
ועין
אלהיהם
היה
עליהם
לטובה
,
ולא
בטלו
המלאכה
בשביל
אלה
הדברים
,
עד
ששלחו
תתני
ושתר
בוזניי
להודיע
למלך
,
ואז
השיבו
להם
מן
המלך
כתב
על
זאת.