תנ"ך - ואלי
יאספו
כל
חרד
בדברי
אלהי־ישראל
על
מעל
הגולה
ואני
ישב
משומם
עד
למנחת
הערב:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֵלַ֣י
יֵאָסְפ֗וּ
כֹּ֚ל
חָרֵד֙
בְּדִבְרֵ֣י
אֱלֹהֵֽי־יִשְׂרָאֵ֔ל
עַ֖ל
מַ֣עַל
הַגּוֹלָ֑ה
וַֽאֲנִי֙
יֹשֵׁ֣ב
מְשׁוֹמֵ֔ם
עַ֖ד
לְמִנְחַ֥ת
הָעָֽרֶב:
(עזרא פרק ט פסוק ד)
וְאֵלַי
יֵאָסְפוּ
כֹּל
חָרֵד
בְּדִבְרֵי
אֱלֹהֵי־יִשְׂרָאֵל
עַל
מַעַל
הַגּוֹלָה
וַאֲנִי
יֹשֵׁב
מְשׁוֹמֵם
עַד
לְמִנְחַת
הָעָרֶב:
(עזרא פרק ט פסוק ד)
ואלי
יאספו
כל
חרד
בדברי
אלהי־ישראל
על
מעל
הגולה
ואני
ישב
משומם
עד
למנחת
הערב:
(עזרא פרק ט פסוק ד)
ואלי
יאספו
כל
חרד
בדברי
אלהי־ישראל
על
מעל
הגולה
ואני
ישב
משומם
עד
למנחת
הערב:
(עזרא פרק ט פסוק ד)
ואלי
-
ג':
הו'
ז
,
טו;
איוב
ד
,
יב;
*עז'
ט
,
ד.
כל
חרד
-
י"א
בטעם
דסמיכין
(ב
-
י"א
פסוקים
טעם
היתיב
הוא
סמוך
לפשטא
בלי
מלה
אחרת
ביניהם):
ראה
עז'
ו
,
ח.
אלהי
ישראל
(שלא
קדם
לו
שם
אלהות.
הספירה
לא
כוללת
את
הצירוף
'ארון
אלהי
ישראל')
-
כ"ח
(בלישנא):
ראה
עז'
ג
,
ב.
משומם
-
ג'
מלא
(בלישנא):
קה'
ז
,
טז;
עז'
ט
,
ג
,
ד.
ואלי
ג'
יחשבו
דבר
יגנב
יאספו.
ואלי
-
ג';
כל
חרד
-
י"א
בטע'
דסמיכ';
משומם
-
ג'
מל';
עד
למנחת
-
ל'.
ואשבה
משומם
-
רוצה
לומר:
נבהל
הרעיונים
ונעזב
מרוב
הדאגה
על
זה
החטא.
והנה
באר
אחר
זה
שכבר
התענה
,
וזה
כָּלל
גם
כן
במלת
משומם;
ולזה
אמר:
ואני
יושב
משומם
למנחת
הערב
,
ובמנחת
הערב
קמתי
מתעניתי.
כי
האיש
המשומם
הוא
נעזב
,
באופן
שלא
יתן
אל
לבו
לאכול
ולשתות.
וידמה
שכאשר
הגיעה
מנחת
הערב
אכל.
ועם
כל
זה
קרא
אותו
'תענית'
,
וזה
מה
שיורה
שמתענין
לשעות
(ראה
תענית
יא
,
ב).
ובקרעי
בגדי
ומעילי
ואכרעה
על
ברכי
וגו'.