תנ"ך - אלה׀
בני
המדינה
העלים
משבי
הגולה
אשר
הגלה
נבוכדנצר
מלך
בבל
וישובו
לירושלם
וליהודה
איש
לעירו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אֵ֣לֶּה׀
בְּנֵ֣י
הַמְּדִינָ֗ה
הָעֹלִים֙
מִשְּׁבִ֣י
הַגּוֹלָ֔ה
אֲשֶׁ֣ר
הֶגְלָ֔ה
נְבוּכַדְנֶצַּ֖ר
מֶ֣לֶךְ
בָּבֶ֑ל
וַיָּשׁ֧וּבוּ
לִירוּשָׁלִַ֛ם
וְלִיהוּדָ֖ה
אִ֥ישׁ
לְעִירֽוֹ:
(נחמיה פרק ז פסוק ו)
אֵלֶּה׀
בְּנֵי
הַמְּדִינָה
הָעֹלִים
מִשְּׁבִי
הַגּוֹלָה
אֲשֶׁר
הֶגְלָה
נְבוּכַדְנֶצַּר
מֶלֶךְ
בָּבֶל
וַיָּשׁוּבוּ
לִירוּשָׁלִַם
וְלִיהוּדָה
אִישׁ
לְעִירוֹ:
(נחמיה פרק ז פסוק ו)
אלה׀
בני
המדינה
העלים
משבי
הגולה
אשר
הגלה
נבוכדנצר
מלך
בבל
וישובו
לירושלם
וליהודה
איש
לעירו:
(נחמיה פרק ז פסוק ו)
אלה׀
בני
המדינה
העלים
משבי
הגולה
אשר
הגלה
נבוכדנצר
מלך
בבל
וישובו
לירושלם
וליהודה
איש
לעירו:
(נחמיה פרק ז פסוק ו)
אלה
-
ד'
ראשי
פסוקים
בסיפרא:
עז'
ב
,
סב;
נחמ'
ז
,
ו
,
סד;
יב
,
כו.
אשר
הגלה
-
י"א
זוגין
מן
ב'
בענינא
בטעמא
,
חד
זקף
לרומא
וחד
נחית
לתהומא
(כלומר:
זוגות
של
שתי
מלים
או
צירופי
מלים
זהים
בקטע
אחד
או
בהקשרים
דומים
,
המוטעמים
פעם
בטעם
,
שסימנו
הגראפי
בא
מעל
לאות
,
והוא
לרוב
זקף;
ופעם
בטעם
הבא
מתחת
לאות
,
והוא
לרוב
תביר;
ושניהם
מהווים
גם
הדרכה
מוסיקלית
באשר
לגובה
הצליל
או
נמיכותו
,
בו
תיקרא
המלה):
שמ'
ו
,
ט
,
יב.
-
*וי'
כג
,
יב
,
יט.
-
כו
,
לט
,
מ.
-
יהו'
א
,
א;
שו'
א
,
א.
-
ש"א
ב
,
כו;
ג
,
א.
-
ש"ב
ו
,
ז;
דה"א
יג
,
י.
-
ש"ב
ח
,
ג;
דה"א
יח
,
ג.
-
מ"ב
כא
,
ח;
דה"ב
לג
,
ח.
-
יח'
ד
,
יא
,
טז.
-
חב'
א
,
ז;
זכ'
י
,
ד.
-
עז'
ב
,
א;
נחמ'
ז
,
ו.
וישובו
לירושלם
('שיבה
לירושלם')
-
ה':
זכ'
א
,
טז;
עז'
ב
,
א;
*נחמ'
ז
,
ו;
דה"ב
יט
,
א;
לד
,
ז.
שובה
לירושלם
ה'
וסימ'
שבתי
לירושלם
ברחמים
יהושפט
יאשיה
ואלה
בני
המדינה
וחביר'.
אלה
-
ד'
ראש'
פסו'
בסיפ';
וישובו
לירושלם
וליהודה
-
ל'.
אלה
בני
המדינה
וגו'
עד
"והגורלות
הפלנו
על
קרבן
העצים"
(נחמ'
י
,
לה).
וליהודה
-
למדינת
יהודה.
איש
לעירו
-
כל
איש
לעירו.
אלה
בני
המדינה
-
בפסוק
העליון
אמר
"להתיחש"
(לעיל
,
ה)
,
והטעם:
להַראות
היחשׂ;
ומצא
כתוב
בו
אלה
בני
המדינה
העולים.
וכאשר
נקשרה
חומת
ירושלים
(ע"פ
נחמ'
ג
,
לח)
רצה
נחמיה
שיתיחשו
לבית
אבותם
,
לבלתי
התערב
עמהם
זר;
כי
רבים
נוספו
שאינם
במספר
הראשון
(ראה
עז'
ב)
,
ורבים
נגרעו
שכבר
מתו
ולא
היו
בימי
נחמיה
,
ורבים
הולידו
בנים
בתוך
ל"ו
שנים:
שנתים
לכורש
וי"ד
לאחשורוש
וכ'
לארתחשסתא
עד
עלות
נחמיה;
ולנמצאים
אמר
להתיחש.
ואם
ישאל
איש:
למה
אמר
"ואמצא
כתוב
בו"
(לעיל
,
ה)
אלה
בני
המדינה
העולים
ואינם
במספר
הראשון
,
ויש
בראשון
שאינו
בשני?
כי
בראשון
אמר
"בני
ארח
שבע
מאות
חמשה
ושבעים"
(עז'
ב
,
ה)
,
ובשני
"בני
ארח
שש
מאות
חמשים
ושנים"
(להלן
,
י)
,
והנה
נוספו
הראשונים
מאה
עשרים
ושלשה!
"בני
שנאה
(בנוסחנו:
סנאה)
שלשת
אלפים
ושש
מאות
ושלשים"
(עז'
ב
,
לה)
,
ובשני
שלשת
אלפים
תשע
מאות
ושלשים"
(להלן
,
לח)
,
ונוספו
בשני!
ויש
נזכרים
בראשון
,
ובשני
אינם
נזכרים:
כי
"בני
יורה
מאה
ושנים
עשר"
(עז'
ב
,
יח)
,
ובשני
"בני
חריף
מאה
שנים
עשר"
(להלן
,
כד);
נשיבהו
,
כי
הכתוב
ידבר
כנגד
הרוב.
(אמר)
"להרוג
שבעים
בני
ירובעל"
(?
ראה
שו'
ט
,
כד
,
נו)
-
ויותם
לא
נהרג!
וכן
"יוצאי
ירך
יעקב
שבעים"
(שמ'
א
,
ה)
-
ויעקב
לא
יצא
מיריכו.
ואולי
"יורה"
ו"חריף"
שני
שמות
לאיש
אחד
,
כ"שריה
רעליה"
(עז'
ב
,
ב)
ובשני
"עזריה
רעמיה"
(להלן
,
ז);
והמספר
השני
מעט
נוסף
על
הראשון;
רק
באמרו
אלה
העולים
-
להודיע
כי
בני
פלוני
לא
נגרע
אחד
מהם
,
ובני
פלוני
נוספו
,
ובני
פלוני
נגרעו
ומתו
מהם;
וכבר
פירשתי
כל
הענין
למעלה.