תנ"ך - בני
יפת
גמר
ומגוג
ומדי
ויון
ותבל
ומשך
ותירס:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בְּנֵ֣י
יֶ֔פֶת
גֹּ֣מֶר
וּמָג֔וֹג
וּמָדַ֖י
וְיָוָ֣ן
וְתֻבָ֑ל
וּמֶ֖שֶׁךְ
וְתִירָֽס:
ס
(דברי הימים א פרק א פסוק ה)
בְּנֵי
יֶפֶת
גֹּמֶר
וּמָגוֹג
וּמָדַי
וְיָוָן
וְתֻבָל
וּמֶשֶׁךְ
וְתִירָס:
ס
(דברי הימים א פרק א פסוק ה)
בני
יפת
גמר
ומגוג
ומדי
ויון
ותבל
ומשך
ותירס:
ס
(דברי הימים א פרק א פסוק ה)
בני
יפת
גמר
ומגוג
ומדי
ויון
ותבל
ומשך
ותירס:
ס
(דברי הימים א פרק א פסוק ה)
בני
-
מן
ראשה
דסיפרא
עד
"ודויד
זקן"
(דה"א
כג
,
א)
,
ובני
ראשי
פסוקים
בר
מן
כ"י
בני:
דה"א
א
,
ה
,
ח
,
יז
,
כח
,
לה
,
לו
,
לז
,
מ
,
מא
,
מב;
ב
,
ג
,
ה
,
נד;
ד
,
א
,
כא
,
כד;
ה
,
ג
,
ד
,
יח
,
כז;
ו
,
א
,
ד
,
ז
,
יד;
ז
,
יג
,
יד
,
ל
,
לו;
יא
,
לד;
יב
,
כה.
ומן
"ודויד
זקן"
(דה"א
כג
,
א)
ועד
"ויקהל
דוד"
(דה"א
כח
,
א)
דכותהון
"בני"
ראשי
פסוקים
בר
מן
ג'
'ובני':
דה"א
כג
,
י;
כד
,
ל;
כז
,
א.
ומן
"ויקהל
דויד"
עד
סופה
דסיפרא
דכותהון
"ובני"
ראשי
פסוקים.
מן
ראשה
[דסיפרא
עד
ודויד
זקן
ובני
ראש'
פס']
בר
מן
כ"י
בני
יפת
חם
שם
אברהם
עשו
אליפז
רעואל
שובל
ענה
אצר
יהודה
פרץ
שלמא
יהודה
שלה
שמעון
בני
ראובן
דבכר
יואל
ראובן
וגדי
בני
לוי
...
מחלי
מחלי
נפתלי
מנשה
אשר
צופח
ה...
יהודה
.
ומן
ודויד
זקן
עד
ויקהל
דויד
דכותהון
בני
ראש'
פסוק'
בר
מן
ג'
ובני
שמעי
יחת
זינא
ובני
מושי
תינ'
ובני
ישראל
.
ומן
ויקהל
דויד
עד
סופה
דסיפרא
דכותהון
ובני
רא'
פס'
.
בני
יפת
-
החל
מיפת
כמו
שנכתב
בתורה
(ראה
בר'
ה
,
לב)
,
והוא
הקטון;
כי
בכל
מקום
מזכירם
"שם
וחם
ויפת"
(בר'
ט
,
יח)
-
דומה
כי
כן
היה
תולדותם.
ומה
שאמר
"אחי
יפת
הגדול"
(בר'
י
,
כא)
,
אינו
אומר
גדול
בשנים
,
אלא
גדול
במעלה;
וכן
נראה
ביחסו
שם
אליו
(שם).
והטעם
שהחל
להזכיר
התולדות
מהקטון
,
לפי
שעיקר
הספור
אינו
אלא
על
אברהם
שהוא
מזרע
שם
,
ובו
יאריך
סיפור
היחסים;
לפיכך
זכר
תולדות
שם
באחרונה
,
והקדים
יפת
להם
,
כי
היה
גדול
ונכבד
ממנו
,
ואם
הוא
קטון
בשנים.
בני
יפת
וגו'
-
זה
אחד
ממיני
הסדור;
רצה
לומר:
להתחיל
במאי
דסליק
מיניה.
וכן
נהג
נותן
התורה
בכאן
,
כמו
שמפורש
ב'אלה
תולדות
נח'
(ראה
בר'
י
,
א
-
ב).
וגם
זה
ראוי
גם
בזה
,
גם
בתורה
,
למען
יהיה
שֵם
אחרון
בסדר
(ראה
שם
,
כא)
,
כי
אחריו
ימשוך
ענין
זרעו
שהוא
אנו
ואבותינו.
ולזאת
הסבה
האחרונה
יכתוב
עוד
"בני
יצחק
עשו
וישראל"
(להלן
,
לד)
ואחריו
"בני
עשו"
(להלן
,
לה);
וכאשר
השלים
ענין
עשו
ישוב
ויאמר:
"אלה
בני
ישראל"
וגו'
(דה"א
ב
,
א).
ואולם
אומר
לך
כלל
,
כי
אין
ראוי
לדקדק
בזה
הספר
כמו
בהספר
שכתב
משה
רבינו
,
שהיה
מן
השמים
,
כי
אין
זה
רק
קצור
ובחירה
מזה
הכותב
,
ולכן
ישמיט
וישנה
ככל
אשר
בחר.
הלא
תראה
אמרו
סדר
השבטים
בבלבול
,
גם
יזכיר
מות
ער
ולא
אונן
(ראה
דה"א
ב
,
ג)
,
גם
יקצר
בענין
תמר
(ראה
שם
,
ד)
,
ועוד
זולת
זה
רבים
שנויים
בזה
הספר.
ובכל
ספר
ראוי
לדקדק
כפי
מעלות
מחברו.
ואם
בלי
ספק
באו
גם
בזה
הספר
ענינים
נכבדים
,
ולכן
נכלול
בחשבון
ספרי
הקודש.