יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
ופלשתים
נלחמו
בישראל
-
אינו
מספר
כי
אם
מפלתו
של
שאול
,
וכאשר
בא
לספר
מעשה
דוד
אינו
מספר
זילותו
,
אלא
גבורתו
וגדולתו
כי
הספר
שלו
ולמלכי
יהודה.
ופלשתים
נלחמו
בישראל
וגו'
-
זאת
הפרשה
נכתבה
בזה
הספר
אגב
גררא
,
ולתכלית
שיסיים
ממלכות
דוד
אחרי
הופקד
שאול
,
כמו
שיאמר
אחרי
כן
"ויקבצו
כל
ישראל
אל
דוד"
וגו'
(דה"א
יא
,
א);
כי
כל
כונת
זה
הספר
הוא
לזכור
עניין
דוד
עם
צדקיהו
,
שבו
חרב
בית
ראשון.
אולם
הנפלג
בספור
זה
משאול
-
שכתב
"וימת
שאול
במעלו"
וגו'
(להלן
,
יג)
,
רצה
לומר
,
שנתן
סבה
על
מותו
במלחמה
,
סבה
כוללת
ואחר
פרטיית.
ואמר
בכוללת
"במעלו
אשר
מעל
ביי'
על
דבר
יי'
אשר
לא
שמר"
וגו'
(שם)
,
שזה
רומז
לענינים
רבים
שחטא.
וזה
תחלה
,
כי
עשה
זבח
בראותו
שאיחר
שמואל
לבוא
,
אשר
אז
נתבשר
בנפילת
מלכותו
,
כמו
שמפורש
בשמואל
(ראה
ש"א
יג
,
י
-
יד)
,
ואחר
זה
על
דבר
עמלק
(ראה
ש"א
טו
,
כו)
ואחר
זה
על
הרגו
בני
נוב
עיר
הכהנים
(ראה
ש"א
כב
,
יז
-
כא)
,
והטיב
כי
פרט
החותמת
שהיתה
בסוף
ימיו
,
והוא
"לשאול
באוב"
(להלן
,
יג)
וגו'
,
ואם
כותב
ספר
שמואל
לא
זכר
זה
לעון;
וכל
זה
צריך
ביאורים.
עוד
יש
לשאול
,
איך
לא
צעקו
כל
כותבי
הספרים
המר
על
עונו
בהרגו
עיר
נוב.
והכל
אוצר
יי'
יבא.