תנ"ך - ויתהלכו
מגוי
אל־גוי
ומממלכה
אל־עם
אחר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּֽתְהַלְּכוּ֙
מִגּ֣וֹי
אֶל־גּ֔וֹי
וּמִמַּמְלָכָ֖ה
אֶל־עַ֥ם
אַחֵֽר:
(דברי הימים א פרק טז פסוק כ)
וַיִּתְהַלְּכוּ
מִגּוֹי
אֶל־גּוֹי
וּמִמַּמְלָכָה
אֶל־עַם
אַחֵר:
(דברי הימים א פרק טז פסוק כ)
ויתהלכו
מגוי
אל־גוי
ומממלכה
אל־עם
אחר:
(דברי הימים א פרק טז פסוק כ)
ויתהלכו
מגוי
אל־גוי
ומממלכה
אל־עם
אחר:
(דברי הימים א פרק טז פסוק כ)
בהיותכם
מתי
מספר
-
אז
נשבע
לתת
להם
את
"ארץ
כנען
חבל
נחלתכם"
(לעיל
,
יח).
וזהו
דבר
גדול
,
שאין
לומר
מרוב
עם
שהייתם
תפשתם
ארץ
כנען
,
אלא
בהיותכם
מתי
מספר.
ואם
תאמר:
אפילו
לאלף
ויותר
יש
מספר
,
ומהו
שכתוב
בה
בהיותכם
מתי
מספר!?
לכך
נאמר:
כמעט
וגרים
בה
-
פתרון:
אם
למיושב
אחד
הייתי
אומר
,
לאברהם
לבד
,
ליצחק
בלבד
,
ליעקב
בלבד;
לאחד
מהם
היה
אומר
'לך
אתן
ארץ
כנען'
,
לא
היה
תימה
,
שהרי
מיושבים
בה
היו
,
אלא
הוא
נשבע
לתת
להם
את
הארץ
בשעה
שהיו
אבותיכם
גרים
בה
,
דכתיב
"היא
חברון
אשר
גר
שם
אברהם
ויצחק"
(יהו'
טו
,
יג)
ועוד:
אם
לגר
תושב
היה
אומר
"לך
ולזרעך
אתן
את
הארץ
הזאת"
,
לא
היה
פלא
כל
כך
בזה
,
שאפילו
גרים
ותושבים
לא
היו
,
אלא
ויתהלכו
מגוי
אל
גוי
-
אברהם
הלך
למצרים
ולגרר
,
וכן
יצחק
,
וכן
יעקב
היה
בבית
לבן
עשרים
שנה;
וגם
עתה
,
כי
'וילכו'
לא
נאמר
,
אלא
ויתהלכו
-
'פולאיטר'
בלעז.
ויתהלכו
מגוי
אל
גוי
-
אברהם
,
יצחק
ויעקב.
ויתהלכו
-
והנה
התהלכו
האבות
מגוי
אל
גוי
בארץ
כנען
,
וממלכה
אל
עם
אחר
,
כמו
שקרה
לאברהם
כאשר
היה
רעב
בארץ
(ראה
בר'
יב
,
י)
וליצחק
(ראה
בר'
כו
,
א);
ובכלל
כשנעתקו
ממקום
למקום
שם.