תנ"ך - וילכד
דויד
ממנו
אלף
רכב
ושבעת
אלפים
פרשים
ועשרים
אלף
איש
רגלי
ויעקר
דויד
את־כל־הרכב
ויותר
ממנו
מאה
רכב:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּלְכֹּד֩
דָּוִ֨יד
מִמֶּ֜נּוּ
אֶ֣לֶף
רֶ֗כֶב
וְשִׁבְעַ֤ת
אֲלָפִים֙
פָּרָשִׁ֔ים
וְעֶשְׂרִ֥ים
אֶ֖לֶף
אִ֣ישׁ
רַגְלִ֑י
וַיְעַקֵּ֤ר
דָּוִיד֙
אֶת־כָּל־הָרֶ֔כֶב
וַיּוֹתֵ֥ר
מִמֶּ֖נּוּ
מֵ֥אָה
רָֽכֶב:
(דברי הימים א פרק יח פסוק ד)
וַיִּלְכֹּד
דָּוִיד
מִמֶּנּוּ
אֶלֶף
רֶכֶב
וְשִׁבְעַת
אֲלָפִים
פָּרָשִׁים
וְעֶשְׂרִים
אֶלֶף
אִישׁ
רַגְלִי
וַיְעַקֵּר
דָּוִיד
אֶת־כָּל־הָרֶכֶב
וַיּוֹתֵר
מִמֶּנּוּ
מֵאָה
רָכֶב:
(דברי הימים א פרק יח פסוק ד)
וילכד
דויד
ממנו
אלף
רכב
ושבעת
אלפים
פרשים
ועשרים
אלף
איש
רגלי
ויעקר
דויד
את־כל־הרכב
ויותר
ממנו
מאה
רכב:
(דברי הימים א פרק יח פסוק ד)
וילכד
דויד
ממנו
אלף
רכב
ושבעת
אלפים
פרשים
ועשרים
אלף
איש
רגלי
ויעקר
דויד
את־כל־הרכב
ויותר
ממנו
מאה
רכב:
(דברי הימים א פרק יח פסוק ד)
איש
רגלי
-
ד':
שו'
כ
,
ב;
ש"ב
ח
,
ד;
דה"א
יח
,
ד;
יט
,
יח.
ויעקר
-
ב':
ש"ב
ח
,
ד;
דה"א
יח
,
ד.
ויותר
-
ז'
מלא
(בלישנא):
שמ'
טז
,
יט;
ש"א
טו
,
טו;
ש"ב
ח
,
ד;
קה'
ו
,
ח;
ז
,
טז;
*אס'
ו
,
ו;
דה"א
יח
,
ד.
איש
רגלי
-
ד';
ויעקר
-
ב';
ויותר
-
ז'
מל'.
ויעקר
דויד
-
ומשום
דכתיב
"לא
ירבה
לו
סוסים"
(דב'
יז
,
טז)
,
כדכתיב
"ואת
סוסיהם
תעקר"
(יהו'
יא
,
ו).
ויותר
ממנו
מאה
רכב
-
"לא
ירבה
לו
סוסים"
-
הא
כדי
מרכבתו
מותר
(ראה
משנה
סנה'
ב
,
ד).
וילכד
דוד
ממנו
אלף
רכב
ושבעת
אלפים
פרשים
-
ובספר
שמואל
"אלף
ושבע
מאות
פרשים"
(ש"ב
ח
,
ד)
-
ידמה
כי
לא
מנה
שם
אלא
השרים
הגדולים
אשר
במחנה
הדרעזר
,
ובזה
הספר
מנה
כל
הפרשים;
וכן
לא
זכר
שם
מנין
הרכב
,
והֵנה
זכר
אותם;
וכן
זכר
שם
הרגלים
,
מה
שלא
זכר
הֵנה.
ויעקר
דוד
את
כל
הרכב
-
לפי
שהיה
אסור
לו
לרבות
סוס
,
כמו
שכתוב
"לא
ירבה
לו
סוסים"
(דב'
יז
,
טז).
ויותר
ממנו
מאה
רכב
-
כדי
צרכו.
וילכוד
דוד
ממנו
אלף
רכב
ושבעת
אלפים
פרשים
-
והנה
בספר
שמואל
כתוב
"אלף
ושבע
מאות
פרשים"
(ש"ב
ח
,
ד).
וידמה
שיאמר
בזה
,
כי
בפעם
אחת
לקח
ממנו
"אלף
ושבע
מאות
פרשים"
,
ואחר
כן
כשבא
לערי
הדרעזר
לקח
המספר
הנשאר
מהפרשים.