יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
ובני
יאשיהו
הבכור
יוחנן
-
הוא
יהואחז
שלקחו
פרעה
נכה
והגלהו
למצרים
ומת
שם
(ראה
מ"ב
כג
,
לג
-
לד)
,
ושני
שמות
היו
לו.
והיאך
אומר
הבכור
,
והלא
יהויקים
היה
גדול
ממנו
שתי
שנים
,
דכתיב
"בן
עשרים
ושלוש
יהואחז
במלכו"
(מ"ב
כג
,
לא)
,
וכתיב
"בן
עשרים
וחמש
יהויקים
במלכו"
(שם
,
לו)
,
ולא
היה
בין
מלכות
זה
למלכות
זה
אלא
ששה
חדשים?
כלומר
,
שמלך
תחילה.
כן
פירשוהו
רבותינו
ז"ל
(ראה
הוריות
יא
,
ב).
השלישי
צדקיהו
הרביעי
שלום
-
אמרו
חכמינו
ז"ל
(שם)
,
כי
שלום
הוא
צדקיהו
,
וקראו
שלום
על
שם
שהיה
מושלם
במעשיו
,
כי
הוא
צדיק
היה.
לא
שהיו
בני
דוד
רשעים.
ועוד
(שם)
,
קראו
שלום
על
ששלמה
מלכות
בית
דוד
בימיו.
ואמר
עליו
השלישי
-
שהיה
שלישי
לבני
יאשיהו
,
ואמר
עליו
הרביעי
-
שהיה
רביעי
למלכות
יאשיהו.
ומדרך
הפשט
לא
נראה
כן
,
אלא
כי
שלום
זה
הוא
יהויכין
בן
יהויקים
בן
יאשיהו.
ולא
נוכל
לומר
כי
בן
אחר
היה
ליאשיהו
ששמו
שלום
,
כי
לא
מצאנו
במלכים
אחַר
יאשיהו
כי
אם
יהואחז
ויהויקים
ויהויכין
וצדקיהו
(ראה
מ"ב
כג
,
ל
-
כד
,
יח).
ושלום
-
קורא
אותו
'מלך'
בספר
ירמיהו:
"אל
שלום
בן
יאשיהו
המולך
תחת
יאשיהו"
(כב
,
יא)
,
וכל
ענין
אותה
הנבואה
על
יהויכין
שגלה
לבבל
(ראה
שם
,
יא
-
יב).
ואמר
"בן
יאשיהו"
,
כי
בן
בנו
היה
,
ובני
בנים
-
כבנים;
בהרבה
מקומות
תמצא
כן.
והנה
גם
כן
כתיב
בספר
בני
יאשיהו
,
לפי
שהיה
לו
למלכות
יאשיהו
בפני
צדקיהו
דודו
,
לפיכך
חזר
לספר
אותו
על
הסדר.
והנה
גם
כן
כתב
בספר
בני
יאשיהו.
ובני
יאשיהו
הבכור
יוחנן
וגו'
-
כבר
בארנו
בסוף
מלכים
כי
יוחנן
לא
מלך
(מ"ב
כג
,
ל).
וראוי
שיתבאר
מזה
המקום
,
שאין
שלום
-
יכניה
בן
יהויקים
,
שהרי
זכרו
אחר
זה
,
ואמר
ובני
יהויקים
יכניה
בנו.
וזה
מבואר
מאד.