תנ"ך - החמישי
שפטיה
לאביטל
הששי
יתרעם
לעגלה
אשתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הַחֲמִישִׁ֥י
שְׁפַטְיָ֖ה
לַאֲבִיטָ֑ל
הַשִּׁשִּׁ֥י
יִתְרְעָ֖ם
לְעֶגְלָ֥ה
אִשְׁתּֽוֹ:
(דברי הימים א פרק ג פסוק ג)
הַחֲמִישִׁי
שְׁפַטְיָה
לַאֲבִיטָל
הַשִּׁשִּׁי
יִתְרְעָם
לְעֶגְלָה
אִשְׁתּוֹ:
(דברי הימים א פרק ג פסוק ג)
החמישי
שפטיה
לאביטל
הששי
יתרעם
לעגלה
אשתו:
(דברי הימים א פרק ג פסוק ג)
החמישי
שפטיה
לאביטל
הששי
יתרעם
לעגלה
אשתו:
(דברי הימים א פרק ג פסוק ג)
הששי
יתרעם
לעגלה
אשתו
-
מדרש:
וכי
היא
בלבד
אשתו!?
אלא
שפעת
כעגלה
וילדתו
,
ושהיתה
חביבה
עליו
כעגלה;
כמו
"לולא
חרשתם
בעגלתי"
(שו'
יד
,
יח;
ראה
סנה'
כא
,
א).
ומפני
חביבותה
של
מיכל
קורא
אותה
'אשתו'.
יתרעם
לעגלה
אשתו
-
אמרו
(ראה
יל"ש
קלו)
,
כי
זו
היא
מיכל
בת
שאול
,
לפיכך
אמר
אשתו
-
הראשונה.
ומה
שאמר
הכתוב
"ומיכל
בת
שאול
לא
היה
לה
ולד
(בנוסחנו:
ילד)
עד
יום
מותה"
(ראה
ש"ב
ו
,
כג)
-
מאותו
היום
ואילך
לא
היתה
לה
,
בשביל
עונש
בזיון
שביזת
לדוד
על
שהיה
מפזז
ומכרכר
לפני
יי'
(ראה
שם
,
טז
ואי');
אבל
קודם
לכן
היה
לה.