תנ"ך - ואלה
בני
אחוד
אלה
הם
ראשי
אבות
ליושבי
גבע
ויגלום
אל־מנחת:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֵ֖לֶּה
בְּנֵ֣י
אֵח֑וּד
אֵ֣לֶּה
הֵ֞ם
רָאשֵׁ֤י
אָבוֹת֙
לְי֣וֹשְׁבֵי
גֶ֔בַע
וַיַּגְל֖וּם
אֶל־מָנָֽחַת:
(דברי הימים א פרק ח פסוק ו)
וְאֵלֶּה
בְּנֵי
אֵחוּד
אֵלֶּה
הֵם
רָאשֵׁי
אָבוֹת
לְיוֹשְׁבֵי
גֶבַע
וַיַּגְלוּם
אֶל־מָנָחַת:
(דברי הימים א פרק ח פסוק ו)
ואלה
בני
אחוד
אלה
הם
ראשי
אבות
ליושבי
גבע
ויגלום
אל־מנחת:
(דברי הימים א פרק ח פסוק ו)
ואלה
בני
אחוד
אלה
הם
ראשי
אבות
ליושבי
גבע
ויגלום
אל־מנחת:
(דברי הימים א פרק ח פסוק ו)
ואלה
בני
-
י"ג:
ראה
דה"א
ד
,
יח.
אחוד
אחיחד
-
ב'
בלישנא:
דה"א
ח
,
ו
,
ז.
ראשי
אבות
-
ז'
בכתובים:
ראה
דה"א
ז
,
ז.
ואלה
בני
-
י"ג;
אחוד
-
ל';
ראשי
אבות
-
ז'
בכת';
ויגלום
-
ל'.
ויגלום
אל
מנחת
-
מי
הגלם?
ומפרש
אחריו
בפסוק:
"ונעמן
ואחיה
וגרא
הוא
הגלם"
(להלן
,
ז).
מנחת
-
שם
מדינה
,
כדכתיב
"הרואה
חצי
המנחות"
(דה"א
ב
,
נב)
וכתיב
"וחצי
המנחתי"
(שם
,
נד).
ויגלום
אל
מנחת
-
פירושו:
אלה
ראשי
האבות
הגלו
יושבי
גבע
אל
מנחת;
ואחר
כן
זוכר
איזה
מן
הראשים
שהגלום
,
והם
"נעמן
ואחיה
וגרא"
(להלן
,
ז).
והגלות
הזה
לשון
'טלטול'
,
כלומר:
הניעום
וטלטלום
ממקומם
שהיה
גבע
,
אל
מנחת.
וכן
"גם
גולה
אתה"
(ש"ב
טו
,
יט)
-
לשון
'טלטול';
וכן
כל
לשון
'גלות'
,
אלא
שרובם
טלטול
השבי.
ואלה
בני
אחוד
-
ידוע
כי
אחוד
היה
"בן
גרא"
כמו
שנזכר
בספר
שופטים
(ג
,
טו)
,
וידמה
שהוא
היה
מבני
בלע
,
ולזה
יוחסו
בניו
לבלע
(ראה
לעיל
,
ג).
ואמר
,
שאלו
התשעה
בנים
שזכר
(לעיל
,
ג
-
ה)
,
שהם
בני
אחוד
,
היו
ראשי
האבות
ליושבי
גבע
,
כי
עיר
גבע
היתה
מנחלת
בני
בנימין
,
כמו
שנזכר
(ראה
דה"א
ו
,
מה).
והנה
הָגְלו
קצתם
אל
עיר
מנחת
,
כי
גברה
יד
קצתם
על
קצתם.
והנה
זכר
כי
נעמן
ואחיה
וגרא
הוא
הגלם
-
רוצה
לומר
,
שכל
אחד
מהם
עזר
בהגלות
הששה
הנשארים.
והנה
אחיה
הוא
"אחוח"
שזכר
קודם
זה
(פס'
ד).
והוליד
את
עזא
ואת
אחיחוד
-
ידמה
ששב
זה
אל
גרא.