תנ"ך - ויהי׀
לתקופת
השנה
עלה
עליו
חיל
ארם
ויבאו
אל־יהודה
וירושלם
וישחיתו
את־כל־שרי
העם
מעם
וכל־שללם
שלחו
למלך
דרמשק:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֣י׀
לִתְקוּפַ֣ת
הַשָּׁנָ֗ה
עָלָ֣ה
עָלָיו֘
חֵ֣יל
אֲרָם֒
וַיָּבֹ֗אוּ
אֶל־יְהוּדָה֙
וִיר֣וּשָׁלִַ֔ם
וַיַּשְׁחִ֛יתוּ
אֶת־כָּל־שָׂרֵ֥י
הָעָ֖ם
מֵעָ֑ם
וְכָל־שְׁלָלָ֥ם
שִׁלְּח֖וּ
לְמֶ֥לֶךְ
דַּרְמָֽשֶׂק:
(דברי הימים ב פרק כד פסוק כג)
וַיְהִי׀
לִתְקוּפַת
הַשָּׁנָה
עָלָה
עָלָיו
חֵיל
אֲרָם
וַיָּבֹאוּ
אֶל־יְהוּדָה
וִירוּשָׁלִַם
וַיַּשְׁחִיתוּ
אֶת־כָּל־שָׂרֵי
הָעָם
מֵעָם
וְכָל־שְׁלָלָם
שִׁלְּחוּ
לְמֶלֶךְ
דַּרְמָשֶׂק:
(דברי הימים ב פרק כד פסוק כג)
ויהי׀
לתקופת
השנה
עלה
עליו
חיל
ארם
ויבאו
אל־יהודה
וירושלם
וישחיתו
את־כל־שרי
העם
מעם
וכל־שללם
שלחו
למלך
דרמשק:
(דברי הימים ב פרק כד פסוק כג)
ויהי׀
לתקופת
השנה
עלה
עליו
חיל
ארם
ויבאו
אל־יהודה
וירושלם
וישחיתו
את־כל־שרי
העם
מעם
וכל־שללם
שלחו
למלך
דרמשק:
(דברי הימים ב פרק כד פסוק כג)
ארָם
-
י"ט
קמץ
סמוך
לזרקא
(בטעם
סגול):
ראה
דה"ב
ח
,
יח.
אל
-
יהודה
-
ה':
בר'
לח
,
כב;
יר'
לה
,
יז;
נחמ'
ב
,
ה
,
ז;
דה"ב
כד
,
כג.
(וחד:
ואל
-
יהודה
-
יר'
ל
,
ד).
אל
-
יהודה
-
ו'
(בלישנא):
*בר'
לח
,
כב;
יר'
ל
,
ד;
לה
,
יז;
נחמ'
ב
,
ה
,
ז;
דה"ב
כד
,
כג.
שלחו
-
ד':
שו'
א
,
ח;
כ
,
מח;
יר'
לד
,
יא;
דה"ב
כד
,
כג.
למלך
-
כ"ט:
ראה
דה"ב
ט
,
ח.
אל
-
יהודה
-
ה';
שלחו
-
ד'.
ויהי
לתקופת
השנה
-
לפי
שבני
יהודה
חטאו
יותר
משאר
שבטים
,
כמו
שאמר
לעיל
"ויעזבו
את
בית
יי'
אלהי
אבותיהם"
(פס'
יח).
וישחיתו
את
כל
שרי
העם
-
מוסב
למעלה
"ואחרי
מות
יהוידע
באו
שרי
יהודה
וישתחוו
למלך"
(פס'
יז)
,
והחטיאו
את
יואש
אחריהם;
על
זה
נפרע
להם
גמולם
,
שבאו
חיל
ארם
והשחיתו
את
כל
שרי
העם.
מעם
-
מהיות
עם.
וישחיתו
את
כל
שרי
העם
מעם
-
יצאו
אליהם
למלחמה
,
המלך
ושרי
יהודה
וחיל
לרוב
,
וחיל
ארם
השחיתו
את
כל
שרי
העם
,
ומן
העם
גם
כן
השחיתו.
ולא
אחר
יי'
יתברך
נקמתו
,
כי
לתקופת
השנה
עלה
עליו
חיל
ארם
והשחיתו
את
כל
שרי
העם
מעם
-
רוצה
לומר
,
שלא
השאירו
מהם
עם
,
ונתן
בידם
יי'
יתברך
חיל
לרוב
מאד
עם
היות
חיל
ארם
מעטי
המספר
,
ויואש
הכו
מכות
רבות
ונפלאות.