תנ"ך - ויקם
העם
כל־היום
ההוא
וכל־הלילה
וכל׀
יום
המחרת
ויאספו
את־השלו
הממעיט
אסף
עשרה
חמרים
וישטחו
להם
שטוח
סביבות
המחנה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּ֣קָם
הָעָ֡ם
כָּל־הַיּוֹם֩
הַה֨וּא
וְכָל־הַלַּ֜יְלָה
וְכֹ֣ל׀
י֣וֹם
הַֽמָּחֳרָ֗ת
וַיַּֽאַסְפוּ֙
אֶת־הַשְּׂלָ֔ו
הַמַּמְעִ֕יט
אָסַ֖ף
עֲשָׂרָ֣ה
חֳמָרִ֑ים
וַיִּשְׁטְח֤וּ
לָהֶם֙
שָׁט֔וֹחַ
סְבִיב֖וֹת
הַֽמַּחֲנֶֽה:
(במדבר פרק יא פסוק לב)
וַיָּקָם
הָעָם
כָּל־הַיּוֹם
הַהוּא
וְכָל־הַלַּיְלָה
וְכֹל׀
יוֹם
הַמָּחֳרָת
וַיַּאַסְפוּ
אֶת־הַשְּׂלָו
הַמַּמְעִיט
אָסַף
עֲשָׂרָה
חֳמָרִים
וַיִּשְׁטְחוּ
לָהֶם
שָׁטוֹחַ
סְבִיבוֹת
הַמַּחֲנֶה:
(במדבר פרק יא פסוק לב)
ויקם
העם
כל־היום
ההוא
וכל־הלילה
וכל׀
יום
המחרת
ויאספו
את־השלו
הממעיט
אסף
עשרה
חמרים
וישטחו
להם
שטוח
סביבות
המחנה:
(במדבר פרק יא פסוק לב)
ויקם
העם
כל־היום
ההוא
וכל־הלילה
וכל׀
יום
המחרת
ויאספו
את־השלו
הממעיט
אסף
עשרה
חמרים
וישטחו
להם
שטוח
סביבות
המחנה:
(במדבר פרק יא פסוק לב)
וְקָם
עַמָא
כָּל
יוֹמָא
הַהוּא
וְכָל
לֵיליָא
וְכֹל
יוֹמָא
דְבָתְרוֹהִי
וּכנַשׁוּ
יָת
סְלָיו
דְּאַזעַר
כְּנַשׁ
עַסרָה
דְגוֹרִין
וּשׁטַחוּ
לְהוֹן
מַשׁטְחִין
סְחוֹר
סְחוֹר
לְמַשׁרִיתָא
:
כל
-
ט'
פסוקים
'כל
וכל
וכל':
ראה
במ'
ה
,
ב.
ויאספו
-
י':
*שמ'
ד
,
כט;
*במ'
יא
,
לב;
ש"א
ה
,
ח
,
יא;
יז
,
א;
ש"ב
כא
,
יג;
מ"ב
כג
,
א;
יר'
מ
,
יב;
דה"ב
כד
,
יא;
כט
,
טו.
חמרים
-
ג'
(מלא
וחסר):
שמ'
ח
,
י
(פעמיים);
במ'
יא
,
לב.
ויאספו
י'
סבייא
שלוי
שלחו
שלחו
פלשתייא
גרמוי
דמלכא
ולאחיהון
חמרא
וכספא.
(כל)
-
ט'
פסוק'
כל
וכל
וכל;
יום
המחרת
-
ל';
חמרים
-
ג';
וישטחו
-
ל';
שטוח
-
ל'.
הממעיט
-
מי
שאסף
פחות
מכולם
,
העצלים
והחגרים
,
אסף
עשרה
חמרים
(ראה
ספ"ב
צח).
וישטחו
-
עשו
אותם
משטיחין
משטיחין
(ראה
שם).
וישטחו
-
כמו
'ויפרשו';
וכן
"שטחתי
אליך
כפי"
(תה'
פח
,
י)
,
ואם
הם
שנים
בנינים.
עשרה
חמרים
-
'חומר'
ו'כור'
-
אחד
הוא;
וכור
-
שלושים
סאין
,
ועשר
חומרים
-
שלש
מאות
סאין
,
והם
עשר
סאין
ליום.
שלשים
-
לממעיט.
וישטחו
להם
שטוח
-
ששטחו
להם
חרמים
לצודם
,
כי
היו
מעופפין
בגובה.
ולשון
'שטיחה'
שייך
בחרמים
,
כדכתיב
"משטח
חרמים
תהיה
בתוך
הים"
(יח'
כו
,
ה)
,
גבי
צור.
וכאמתים
על
פני
כל
(בנוסחנו
ללא
'כל')
הארץ
-
זה
מורה
על
רבוי
העופות
ההם
,
עד
שמחוֹזק
דחיית
הרוח
אותם
היה
מהם
אחד
על
אחד
כאמתים.
ואפשר
שירצה
בזה
,
שהיו
פורחים
בשפל
,
לא
גבהו
על
הארץ
יותר
משתי
אמות;
וכן
פרשו
בסיפרי
(ספ"ב
צז)
,
והוא
נאות
מאד.
אלא
שמה
שאמר
אחר
כן
שהממעיט
אסף
עשרה
חמרים
מורה
,
שהיו
העופות
ההם
אחד
על
אחד
על
הארץ
,
באופן
שהיו
בגובה
זה
על
זה
תחתיים
שניים
ושלישים
(ע"פ
בר'
ו
,
טז)
,
וכן
בזה
הדרך
עד
שתי
אמות.