תנ"ך - ועתה
נפשנו
יבשה
אין
כל
בלתי
אל־המן
עינינו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְעַתָּ֛ה
נַפְשֵׁ֥נוּ
יְבֵשָׁ֖ה
אֵ֣ין
כֹּ֑ל
בִּלְתִּ֖י
אֶל־הַמָּ֥ן
עֵינֵֽינוּ:
(במדבר פרק יא פסוק ו)
וְעַתָּה
נַפְשֵׁנוּ
יְבֵשָׁה
אֵין
כֹּל
בִּלְתִּי
אֶל־הַמָּן
עֵינֵינוּ:
(במדבר פרק יא פסוק ו)
ועתה
נפשנו
יבשה
אין
כל
בלתי
אל־המן
עינינו:
(במדבר פרק יא פסוק ו)
ועתה
נפשנו
יבשה
אין
כל
בלתי
אל־המן
עינינו:
(במדבר פרק יא פסוק ו)
וּכעַן
נַפשַׁנָא
תָאִיבָא
לֵית
כֹּל
מִדָּעַם
אֱלָהֵין
לְמַנָא
עֵינַנָא
:
ועתה:
כ"ז
בטעמא
(תביר
,
ללא
מקף
וללא
טעמים
מחברים
לפניו
,
כולל:
'עתה'
,
'אתה'
,
'ואתה'):
בר'
טו
,
טו;
יז
,
ט;
מז
,
ד;
במ'
יא
,
ו;
כב
,
לד;
ש"א
כד
,
יא;
כז
,
א;
ש"ב
ה
,
ב;
ז
,
כ;
יט
,
י;
מ"א
א
,
יח;
יב
,
כו;
יח
,
לז;
כא
,
ז;
מ"ב
ה
,
טו;
יש'
ה
,
ג;
יר'
מה
,
ה;
הו'
ב
,
יב;
ה
,
ז;
מי'
ד
,
יא;
ז
,
י;
מל'
א
,
ט;
עז'
ט
,
י;
י
,
ב;
דה"א
יא
,
ב;
דה"ב
ב
,
טו;
כא
,
טו.
אל
המן
עינינו
-
מן
בשחר
ומן
בערב
(ראה
ספ"ב
פז).
נפשנו
-
היא
נפש
המתאוה
הנטועה
בכבד.
אין
כל
-
חסרנו
כל
דבר.
עינינו
-
כי
מן
השמים
ירד.
בלתי
אל
המן
עינינו
-
ואין
לנו
שום
ליפתן
עמו.
וטעם
נפשנו
יבשה
-
שנתחמם
טבעם
מרוב
התאוות
ויָבשה
לה
,
כדברי
אנקלוס;
או:
נפשנו
יבשה
-
כי
אין
כל
ללחלח
אותה;
כי
המאכל
מוליד
הליחות
בגוף
וישיב
הנפש
רוָה.
ואמרו:
בלתי
אל
המן
עינינו
-
שאפילו
המזון
אשר
אנחנו
חיים
בו
אינינו
בידינו
שתהיה
נפשנו
דְשֵנה
ושבעה
בו
,
אבל
נתאוֶה
לו
ונשא
עינינו
אליו
בכל
עת
,
כי
באולי
יבא
לנו;
והנה
אין
כל
,
בלתי
תוחלת
המן.
אמרו
המשל
הידוע
(יומא
עד
,
ב):
אינו
דומה
מי
שיש
לו
פת
בסלו
למי
שאין
לו
פת
בסלו.
וספר
הכתוב
כמה
מעלות
במן
,
ואמר
ש"טעמו
כטעם
לשד
השמן"
(להלן
,
ח)
-
להגיד
כי
נפש
אוכליו
לא
תיבש
,
כי
הוא
ילחלח
ויַרוה
,
ותהיה
נפש
אוכליו
כגן
רוה
וכמוצא
מים
(ע"פ
יר'
לא
,
יב
ויש'
נח
,
יא).